MYOB la woii !!!

by - Khamis, Jun 02, 2011

 

MYOB atau bahasa pasarnya , LU JAGA LA HAL LU SENDIRI !! haaa… pasar sungguh kan ? Aku kata dah.. ni bukan pasar pudu punya ke.. pasar selayang punya ke …tapi ni pasar new york punya wehhh …

Sikap MYOB ni semakin ketara dalam kehidupan seharian kita…. “LANTAK LU LAH… LU YANG CARI HAL .. GUA TENGOK JER “ , senantiasa berbisik di hati kita ..

Yer , bukan semua tapi macam aku kata bilangannya semakin besar sekarang ni .. Kenapa ? Sebab takut dan malas amik tau .. Selagi tak kena kat batang hidung kita , selagi tu kita wat dek ..

Isu semalam yer .. Maaf aku asik ungkit pasal ni .. Aku tak amik pusing hal diorg ! Tapi aku amik pusing mereka yang BAKAL menjadi mangsa !! Sebelum ini aku pernah beritahu namun ada yang tidak mengendahkannya …

Dan akhirnya berlaku juga … Bila berlaku , yang amik tahu dikatakan memanaskan keadaan sedangkan mereka tahu apa yang berlaku namun ada pihak amik jalan mudah , biarkan mereka selesaikan sendiri …

Ok .. biarkan mereka selesaikan sendiri .. mmg betul … Biarkan je… Patut ke kita biarkan je ? Apa yang aku buat ialah , aku warwarkan perangai manusia yang suka amik kesempatan dalam dunia maya ni .. Bukan sekadar menipu malah ada yang salahgunakan kepercayaan rakan rakan maya ni ..

Jangan kata , “ TU LA , SAPA SURUH PERCAYA!! “ .. Lain orang lain nalurinya … Aku antara mereka yang mudah percayakan rakan rakan maya ni .. Majoriti kawan aku adalah kenalan dari dunia maya ni ..

Sebab itu aku amik pusing mengenai dunia maya ini … MAAF .. hal semalam , aku amik berat ! Sbb ianya melibatkan kawan yang aku kenal… kalau aku tak kenal , LANTAK LU ORANG LAA…. ADA AKU KISAH ????

Ada perkara kita perlu amik tau dan ada perkara , SILA NGANGA JER .. Bila tiba masanya , rasa rasanya sapa kita nak mintak tolong bila kita senantiasa amik sikap MYOB dalam dunia maya ni ??

BUKAN BIKIN KECOH !  Sila kenalpastikan erti bikin kecoh dengan amik tau dengan membaca entri tersebut betul betul …

You May Also Like

30 comments

  1. ingatkan abang ben nak share pasal "myob" sofware akaun.. haha..

    rupanya pasal mind your own business.. huhu

    BalasPadam
  2. betul.. lgipon bukan abg ben tulis nama dia pon.. just cakap umum.. untuk peringatan bersama

    BalasPadam
  3. kang kte MYOB sgt kang org ckp tak caring pulak kn. hmm...cuma mgambil thu tntg kwn2 , xpe abg ben :)

    BalasPadam
  4. entry ben menyedarkan bloggers supaya berhati2..

    tapi ada juga salah tafsir..tak tahu apa2, tumpang kutuk2..

    BalasPadam
  5. Sabar Incik Ben...

    Ooo MYOB tu mind your own bisness..Hehe :)

    BalasPadam
  6. MYOB, perlulah mengikut situasi. Jika ia memerlukan campur tangan pihak ke-3 dan akan menjernihkan keadaan, rasanya tak salahkan.

    BalasPadam
  7. hurmmmm... releks abang ben... tengok level darah tu, tengok level darah tuuu...

    BalasPadam
  8. siapa lg nk amek tahu klu bkn kwn sendiri kan..len la duk new york..dorg dgn famili pn x de nya nk amek tau..sume mentaliti MYOB..ngehh~

    BalasPadam
  9. hahaha same thinking wif miz nana :)

    BalasPadam
  10. bukan semua perkara kita bleh masuk campur & bukan semua perkara juga kita tak bleh masuk campur...it depends...tapi kalau melibatkan org2 yg kita kenal & baik dgn kita sudah tentu hal tu akan jadi IMBT (It's my business too)...tak sanggup nak melihat kawan2, keluarga atau kenalan kita menghadapi kesusahan...tambah2 jika mereka turut sama jatuh bangun dgn kita

    BalasPadam
  11. HAHHA ingatkan MYOB yang akaun tu..adeihh huhuhu

    BalasPadam
  12. betul tu ben..kata kita bikin kecoh..dari bulan2 lps lagi entri demi entri LM bisik kan kat hati rakan2 supaya berhati2 bab rakan maya , bab kepercayaan...tp bila kluar isu ni...bila rakan yg kita kenal,rapat dan baik kena...kita ambil berat mereka kata kita menyalak bagai anjing?perghh saya baca entri mengata kita menyalak bagai anjing tu .

    Ingat kita suka2 nak ambil tahu hal orang ke ? Ello...yg kita ambil berat tu sahabat kita,bkn org tepi jln atau blogger yg kita tak pernah tegur pun.hati2 menghina sikap prihatin insan lain .

    BalasPadam
  13. hahah... ell tau pasal software myob. mmg ramai myob skrg ni.

    BalasPadam
  14. yEs..!! sbb kawan sendiri..org lain kt buat dek..

    yg tak tau cita jgn igt konon2 nk laga2...

    baca entri betul2 bila disampai kan


    entri gua dah deleted..!!!


    http://ctliyana86.blogspot.com/2011/06/tolong-jangan-cari-pasal-dengan-asben.html

    BalasPadam
  15. setuju .. kalau org yg kita kenal mmg kita kena amek port .. dia perlu sokongan !

    BalasPadam
  16. mcm2 lah ragam manusia nieh..MYOB~ perkataan baru nieh #ketinggalan zaman

    BalasPadam
  17. kalau yg dah lama mengikuti perkembangan blog orang tu dan orang ni..pasti akan tahulah sape benar sape salah..kalau yg baru2 ni dan masih x tau apa2,mereka inilah yg selalu jadi mangsa keadaan dan sering tertanya2 kenapa dan megapa..apa punca dan sebagainya.. :)

    BalasPadam
  18. untuk org yang salu ketinggalan, saya akan pening2 lalalt seketika.

    amik tau dan bikin kecoh itu sagt jauh bezanya!

    BalasPadam
  19. emmm dah macam timun..golek kiri penyek golek kanan hancur
    adehhhh..ketakutan semakin terasa

    BalasPadam
  20. kaalu my kena agak2 abg ben amik berat tak..-.-'

    agagaga~

    BalasPadam
  21. mmg la...
    bkn sume org sma..
    tp azie pnh alami mcm 2..
    sbb 2 skunk nie azie wat x tau ajer..
    wat x ksh....
    sbb percya kan rkan2 azie jd mcm nie
    ;(

    BalasPadam
  22. Panas-panas!!!! Huhuhuhuhuhu.... Isu berlarutan

    BalasPadam
  23. entah lah ben.ingatkan semuanya sudah berakhir.akibatnya pagi tadi ada lagi isu ni.apa boleh buat.ct tak kenal semua yang ada didunia maya ni.hanya berkawan dengan semua.komen pun, komen nasihat ajalah.nasihat untuk pihak sinun dan sana.

    apa ct buat.komen kepada dia juga baik.komen untuk yang sana juga baik.takmo jadi api dalam sekam.sedih lihat saudara sendiri bergaduh.

    hanya dekat dengan blog-blog mereka sahaja.nak kenal hati perut?jumpa pun belom.cakap banyak tak guna.bagi nasihat je cukuplah kat dia dan dia.

    kalau ct punya kuasa readers macam abg ben.akan ct buat macam abg ben.sbb abg ben lansung tak gunakan perkataan kesat kat mane2 entry.

    selesai baik2.takperlu digembar gemburkan.setuju dengan ben juga.

    tapi memang resmi orang malaysia macam tu abg ben.kalau tidak, takkan lah rakyat boleh diam je kalau pemimpin buat salah(bialah, lantak die lah, tu polis punya kerja).tak gitu.

    BalasPadam
  24. jemmm...(trafik light rosak)
    syieda xtau mnahu ape2..sjnk semakkan komen abg Ben..hikhik

    BalasPadam
  25. hmm...kalau selalu MYOB,agak-agaknye ble org tuh dlm kesusahan,kita kena tolong x?

    BalasPadam
  26. ala..bkn abg ben sebut nama dia pun.cuma nak bg peringatan je kan. bagi tau pun utk kebaikan org lain jugak supaya tak ada la org lain kena tipu

    BalasPadam
  27. hOhO!!
    IngAtkn nAk crItEr pAsAl sOftwArE AccOUnt td..
    sOftwArE AccOUnt pOn AdEr MYOB..
    mInd yOUr Own bUssInEss..

    BalasPadam
  28. HURM...MYOB... KALU ADE ORG KATE BLOG KITE KECOH CMNE? PTOT KE X ORG TU KITE CKP..MYOB..KITE CITE HAL SENDIRI..BUKAN ORG LAIN KAN..

    BalasPadam