Booooo !!! Booooo !!! Booo !!!

by - Khamis, Julai 21, 2011

 

image

Gulp !!!

image  Waaaaaaaaaaaaaaaa !!!!

image

Seringkali mereka kata lelaki makin tua makin gatal... kan ? Apakah lelaki saja ? Bagaimana pula dengan perempuan yer ? Pendapat korang camana lak ? Ada sebarang pengalaman atau ternampak mahupun rakan rakan pejabat yang terlibat dengan skandal tiket ke neraka ni ?

You May Also Like

32 comments

  1. di ofis tiada, tapi di luar sana memang ada!..ayoyoyo...apa nak jadi, kubur kata mari!

    BalasPadam
  2. rsa prmpuan lg bnyk kot karenah dia..

    BalasPadam
  3. Ada laaa kot abg ben..Tu kat tb selalu siarkan pasal datin ada anak ikan sume...Hehehe

    BalasPadam
  4. 'skandal tiket ke neraka' terbaik ahh..... tapi ada juga pempuan yg makin tua makin hebat dari org muda...sebab mereka lupa yang mereka dah tua, kubur dah panggil2 dah..tapi disebabkan rasa sentiasa muda, yg muda pun kalah....

    BalasPadam
  5. lelaki dah berumur mmg gatal, ade jugak pengalaman lelebih yang berumur dan dah kahwin. ahaks.

    tapi mereka lagi manja wes. haha.

    BalasPadam
  6. hehehe. kat kawasan rumah edy ada jugak yang jenis macam ni. tapi dia ada sebab isteri dia x pernah layan dia kat rumah. kalau pompuan x pernah jumpa lagi. tapi kalau tengok kat drama tv adalah abang ben. hehehe.

    BalasPadam
  7. ermmmm pernah ada pengalaman kawan seopis dulu... tapi cerita lama.....

    BalasPadam
  8. lelaki makin tua makin gatal bila makin tua iman jadi makin nipis, sedangkan sepatutnya makin tua, iman tu makin diusahakan untuk ditambah...makin tua, usia kat dunia pun da makin kurang, lebih baik perbanyakkan mendekati masjid... :)

    perempuan? tak pernah jumpa lagi depan mata yang makin tua makin gediks... hehehe...

    BalasPadam
  9. eh cam silap komen jer..... sebenarnyer pernah ada dulu, kawan opis IEB ngan scandal diorang...

    BalasPadam
  10. biasanya skandal2 ni lelaki dan wanita 40an..

    saya tengok sedniri..

    BalasPadam
  11. selalunya kalo perempuan ni susah sket nak tunjuk... diorg berbual sesama diorg jek...

    BalasPadam
  12. life begin at 40... hahahha... bapak saya ada 3 org isteri... Meriah wooo bila semua isteri dan anak2 berkumpul sekali klu ada di antara rumah2 kami yg buat kenduri! serius best!

    LATEST ENTRIES
    1. Kau yang bergelar LELAKI, bersedialah!
    2. SEGMEN MARI KUMPUL FOLLOWER

    BalasPadam
  13. ayooo ma ayoo apa..labuan mmg banyak spesis ni..depan mata lak tu..pompuan berbarut nangka kain xckp ela berlenggang itik lalu tepi mall..si tua bangka kedut seribu tersengih2 bak kerang busuk..aish!!

    klo market kat umah nun..jam 6ptg ada 1van datang jemput..tak lama, sekumpulan si putih melepak ni turun memenuhi segenap ruang van yang ada..

    BalasPadam
  14. laki makin dewasa makin matang sebenarnya......itu yg ada perempuan suka...tapi tak semualah ok.

    BalasPadam
  15. Skrg ni perempuan ke lelaki ke sama je bro. Almaklumlah katanya sama hebat maka kalau lelaki boleh perempuan pun pasti boleh! Tapi kalo untuk sesuatu yg positif boleh la diterima.. Bagaimana jika perkara yg negatif mcm bro utarakan nie? Kan ke sungguh hodoh!

    Perkara ni mmg ada bro.. Nak dijadikan cerita ada 1 kisah yang telah mengantoikan perempuan tua yang gatal nie. hamba Allah ni dgn tidak sengaja or sengaja saya x pastila telah membuka akaun facebook encik suami (mcm bro katalah kempen pantau pasangan anda tu)so mungkin itulah tujuan hamba Allah ni. Sejurus dia buka ada satu perempuan say hai.. maka hamba Allah ni jawablah dgn nada yg serius.. 2 3 soalan yg diutarakan oleh perempuan gatal td tetap di balas selamba. Mungkin perempuan gatal td dapat mengesan kelainan maka dia merajuk..

    Bygkanlah merajuk... errrr.. xtau la ape perasaan hamba Allah td membaca rajukan perempuan gatal td. Maka hamba Allah ni mengaku bahawa dia ada isteri kepada si empunya akaun FB. Hamba Allah ni bertanyalah.. knp awak ni nak merajuk plak dgn suami saya?? Perempuan gatal tu jawab ape tau... "Akak pun dah ada laki la dikkk oiiiii" Si hamba Allah ni dgn tenang lalu menjawab... "Kalo akak dah ada laki knp nak menggatal jugak dgn laki orang??"

    selepas dari itu xde respon dr perempuan gatal td... hehehehe so mmg adalah perempuan gatal ni baik yg muda or yg dah tua... hehehehe

    BalasPadam
  16. lelaki makin tua makin gatal sangat setuju. perempuan lak tak tau la.

    BalasPadam
  17. kebykkan nyer begituh lar..makin tua makin gatal..nk2 duit yg b'kepuk2..mulalah mata liar carik gadis malatopp..tp pompuan pun ada jugak yg duk gatal2 carik ank ikan..huhu

    BalasPadam
  18. biasa la tu bro...kt tmpat wa pn ada..tp wa pndang jer...wa ngomel lam ht wa..."lantak ko lah..sbb tiket tu ko yg punyer...hahahaha"

    BalasPadam
  19. bukan lelaki jer..pompuan pon sama, ikut kajian, pompuan umur 35 thn ke atas makin gatal, cuma tak tunjuk jer...tgk je kes isteri org tut ngan laki org kat hotel...apa nak jadi dunia ni..laki pon makin berumur makin menjadi....sabar je la..

    BalasPadam
  20. tua ke muda ke. smue gatal.. iskh isk..

    BalasPadam
  21. semua tu ikutkan nafsu semata2...kan best kalau bahagiakan anak2 dan isteri di rumah..bukankah mereka yang akan membawa kita ke syurga..

    BalasPadam
  22. hahaha...
    lelaki lebuh sinonim
    sebab lelaki ni bila capai umur 40, depa jadi nakal macam zaman muda-muda dulu. adeheiii...
    but actually pompuan pon sama gatai..tapi haku tak.ha3..
    pompuan yg baik IA akan setia pada suami..hai en suami, tolong jgn flirting2 pompuan lain hokeh!!

    BalasPadam
  23. tersenyum je saya membaca post mr.ben kali ini....

    rasanya zaman sekarang ni, memang la stigma masyarakat yang lelaki makin tua makin gatal itu masih berada di fikiran society.
    tapi kita tak boleh stereotype kan orang...

    kerana memang masyarakat semakin moden dan perkara-perkara yang lumrah berlaku pada tanggapan masyarakat dulu, akan sedikit berbeza jika nak dibandingkan sekarang.sekarang ni, perempuan pun ada yang makin berumur, makin "bertaring" =)

    saya ambil contoh, dulu, ada ke orang ramai boleh menerima jika seorang perempuan yang lebih tua bercinta denga seorang lelaki yang junior 10 tahun darinya? saya yakin, 10 tahun dulu ia berlaku, boleh meletup dada newspaper dan media cerita pasal itu jer memanjang.lagi-lagi kalau melibatkan orang terkenal. pendek kata, wanita itu yang akan menjadi mangsa cacian kerana dianggap "gatal" (saya sebenarnya rasa kurang manis menggunakan istilah gatal ini untuk wanita.)tambahan pula, awak semua rasa, dengan stigma society yang begitu tebal, ada ke perempuan yang akan sengaja sanggup memilih pasangan yang jauh lebih muda dari dirinya?

    tetapi sekarang, society boleh lagi menerima. walaupun dikaitkan dengan sedikit controversy.
    saya jadikan rozita che wan dengan syahir je la sebagai contoh. (korang pun takkan la tak tahu pasal cerita diorang kan?)
    saya beri contoh di atas sebab nak utarakan pendapat saya yang perempuan yang berumur lebih senior daripada syahir seperti rozita che wan pun mempunyai perasaan terhadap lelaki yang lebih muda. adakah beliau boleh dipanggil gatal? hurm...apakah maksud gatal yang ingin digunakan disini? gatal kerana mahukan pasangan yang lebih muda, kacak dan bergaya? atau gatal dari segi ingin bersama dengan syahir yang boleh dianggap sangat mentah dari segi umur kerana dirinya adalah ibu tunggal? atau gatal dari segi mendambakan kasih sayang dari seorang lelaki yang jauh lebih muda?

    jikalau begitu...memang rozita boleh dikategorikan sebagai "gatal"
    walaupun begitu, saya rasa tak salah rozita dan syahir ingin bersama kerana saya yakin, sama seperti wanita lain, rozita hanya mahukan penyeri hidup untuk menemaninya =)
    jangan silap pandangan dengan menyangka bahawa saya ni anti rozita. jika memang jodoh dia dengan syahir, itu rezekinya, lagipun memang rozita adalah seorang yang angat cantik =)

    oleh itu, maka istilah gatal" itu mungkin kita patut reflect semula...apakah sebenarnya maksud perkataan "gatal" itu?
    maybe certain people akan balas "lelaki tua dah kahwin yang duk oogle dekat perempuan muda itulah namanye gatal!"
    haa kalau begitu, then saya setuju. sebab kalau nak dibandingkan dengan situasi rozita yang ikhlas ingin mencari teman hidup, lelaki tua sebegitu memang la mencari penampang bila buat perangai tak senonoh macam tu.

    saya just nak utarakan bahawa memang la lumrah kalau dikatakan lelaki makin tua makin gatal. tetapi, wanita zaman moden ini pun boleh dianggap gatal apabila makin berumur berdasarkan contoh yang diberi. tak boleh stereotype mana-mana sebenarnya. mungkin lelaki yang makin tua dan "gatal" itu pun ikhlas mencari teman hidup dan cinta dibalas pula? dah rezeki Allah namanya...(saya nak terangkan disini, kalau lelaki itu dah ada isteri pastu still nak buat perangai bukan-bukan dengan perempuan muda lain memang la saya anti @_@)
    dan juga tak semua perempuan berumur pula mahukan lelaki yang lebih muda seperti rozita che wan.

    kalau lelaki baik perempuan makin tua makin "gatal" dengan niat untk memuaskan nafsu sahaja, dua-dua salah dan memang lah patut dijauhi perbuatan sebegini....tetapi kalau sudah jodoh dan rezeki, tiada salahnya...

    ini semua hanyalah pandangan saya semata-mata.... =)

    BalasPadam
  24. hmm. memang pon. lelaki makin tua makin gatal. contoh terdekat papa i nak kawen dengan pempuan muda yang sangat hot.

    BalasPadam
  25. ada je pmpuan tua yg gatal.kalo janda ke andartu ke lain la.ni bini org.bf sy slalu kena ngorat dgn bini2 org ni.mmg panas btl lah sy tgk.nsb bek bf sy jns suka terus terang,siap tnjuk lg sms bini org tu bg kt dia.ajak teman kn pgi situ la,sini la,pggl syg la,ape la,pdhal laki sndri ada,ajak la laki sndri,manja2 la dgn laki sndri.nsb la bf sy ni jns tak layan.dh die tu bidang sales so num hp tu mmg la kena bg kt client.yg kt ofis pun ada yg gatal.nsb la bf sy da tuka keje tmpt len.

    BalasPadam
  26. tadi baru je baca kat fb member... beruntung lelaki kalau jadi orang pertama dicintai wanita... dan beruntung jugak wanita yang menjadi orang terakhir dicintai lelaki... mungkin ada benarnya statement dia tu..

    BalasPadam
  27. dalam bab nie kadang kadang tak boleh salahkan lelaki bila mereka miang or gatai..wanita atau isteri jugak mesti disalahkan..

    walau berusia camne pon, kita sebagai wanita tak boleh pandang remeh jer bab kecantikan..kene jaga cara berpakaian..

    dulu zaman muda mudi pandai lak mekap tebal konon nak pikat pakwe..sekarang tak salah mekap tebal untuk jaga suami supaya tak lari..jaga bentuk badan jangan sampai orang kata macam kene pam!! ermm..sama sama fikir...

    dkna pon tak kawen lagi tapi ini semua dari pengalaman kawan kawan kat opis, golongan mak dara bapak teruna yang bermacam ragam :)

    BalasPadam
  28. er sama2 kot.. nafsu tak pernah mati..

    BalasPadam