" Suka gila aku dengan kata-kata ni .. "

 

" WANITA yang BERTUDUNG belum tentu baik,
Tapi wanita yang baik sudah tentu bertudung.

ORANG yang SOLAT belum tentu baik,
Tapi orang yang baik tentu akan solat.

ORANG BERPUASA belum tentu sembahyang,
Tapi orang SEMBAHYANG sudah tentu berpuasa . "

 

Aku tak tau sapa pemilik kata-kata ni tapi yang pastinya , saham akhirat dia pasti 'melambung' kerana banyak blog dan rakan rakan FB kongsikan kata kata ni ..  :)

Bila buat kesalahan atau dosa , janganlah cuba menegakkan lagi .. akui dan bertaubat.. Dunia ni sementara jer ..  segalanya persinggahan .. apa yang kita nampak ini cuma maya saja.. seperti dunia internet inilah tapi  di dunia inilah segalanya untuk kita pastikan ke syurgaNYA ..

32 ulasan:

  1. suke jugak

    nk tambah

    nk beribadah jangan main pilih2

    tutp aurat tapi tak solat
    solat tapi tak puasa
    puasa tapi tak solat

    kesimpulan: semua kena buat

    BalasPadam
  2. yupp... sbb tuw kita x boleh nilai seseorang drpd luarannya.. rambut jer sama hitam tp hati lain2... walaupun tdo sebantal.. x semestinya kita kenal sapa pasangan kita.. lebih2 lagi zaman sekarang lebih banyak kaca drpd permata kan kan....

    BalasPadam
  3. erm bnyak yg guna alasan mcm ni..

    selamat berpuasa abg ben.. lma xsinggah sni :D

    bru kmbali ^.^

    BalasPadam
  4. erm bnyak yg guna alasan mcm ni..

    selamat berpuasa abg ben.. lma xsinggah sni :D

    bru kmbali ^.^

    BalasPadam
  5. saya setuju dengan kata-kata nih. Selamat berpuasa abg Ben!

    BalasPadam
  6. suka jugak ,kalau ada lagi org cari alasan .. tak tahu nak kata apa dah ...

    BalasPadam
  7. yup,,betul2,,yg baek ta smstynyer baek n yg jhat ta smstynyer jahat,,,

    BalasPadam
  8. Memang ayat penuh makna, cikgu bahasa melayu yang ajar ni tentu dapat saham lagi besar, sebb dah ajar anak murid guna semantik bahasa yang cantik penuh makna.

    Hias Blog Anda Dan Menang Hadiah Bernilai RM7500!

    BalasPadam
  9. hehe.. suka gak ayat tuu, lagi satu..

    orang yang memberi zakat tuu belum tentu solat, tapi orang yang solat tuu sudah tentu akan memberi zakat(ikut kemampuan)

    kesimpulannya, orang yang baik tuu sudah pasti akan melakukan sesuatu yang disuruh oleh allah..:)

    BalasPadam
  10. waa..pesan dakwah yang sangat terkesan..hurm...baguih2..
    moga bermanfaat utk semua..hehe

    btw,new hupdate..pada sapa2 nak kad raya..mai2..hehe

    http://cintailmu89.blogspot.com/2011/08/sapa-mau-kad-rayahihi.html

    BalasPadam
  11. share ye bro ben. dah wt status kt fb dah ^^

    BalasPadam
  12. kata2 yg sungguh bermakna.. selalu jugak jumpa dengan kata2 ni..

    apa2pun, aggaplah ia sebagi pendorong untuk kita maju kehadapan menghadap ilahi..

    Maaf, rasanya sempat lagi mengucapkan selamat berpuasa kepada Ang Ben..
    baru dpat on9.. maaf lewat..

    BalasPadam
  13. bang ben..dil pernah share quote yg 1st tuu dekat blog..^^

    siap draw perempuan berpurdah lagi..^^


    Doodle wear hijab | Indahnya bila perempuan bertudung

    BalasPadam
  14. sukaaaaaaaaa jugakkkkkkkkkkk

    BalasPadam
  15. perghhh bleh tahan gak ayat die ek...
    memang menusuk kalbu..terasa habis..

    entries terhangatt>>Bangunan Tenaga Solar Terbesar Didunia

    BalasPadam
  16. indah sungguh kata2 ini

    BalasPadam
  17. Inilah jawapan untuk org yang suka cakap "bertudung x semestinya baik wei"

    fuh..

    BalasPadam
  18. kata-kata ini memang best~

    BalasPadam
  19. setuju bro ben..!
    bro, hope x marah amik contoh gambar bro buat lukis kat sini eyh..

    V
    v
    v
    v

    http://www.fizgraphic.com/2011/08/ben-ashaari-vector-illustration-1.html

    BalasPadam
  20. pinjam ayat nak share dalam facebook jap

    BalasPadam
  21. waaa..
    suke ayat nih!
    puasa,puasa,puasa
    solat, tutup aurat, buat baik
    sumeee sekali!

    BalasPadam
  22. nak share jugak. sgt bagus ayat nih..

    BalasPadam
  23. wah..mmg best
    bui setuju 100%..
    hehe

    BalasPadam
  24. betul2..setuju sgt ngan kata2 tu =)

    BalasPadam
  25. hehehe, walaupun begitu..yang tak bertudung tak boleh lah nk guna prinsip tu untuk tegakkan benang yg basah. betul tak?? :)

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.