"Maaf .. bukan aku tak suka .. "

 

Makin lama makin pelik .. Aku seolah olah berada dalam dunia yang mana wanita semakin terkejar kejar kemodenan dalam berpakaian , gitu .. huhu..

Jangan marah yer .. Lelaki punya fesyen aku rasa lebih pada rambut .. Rambut yang kerap ditiru skang ni ialah fesyen dari negara Korea dan Jepun .. Diorg mungkin sesuai dengan ketinggian , mata sepet dan kulit putih .. Kira nampak sesuai la.. Kita ? Hang pikiaq la sendiri ! Elok elok dah nampak macho , bila tiru .. dah nampak cam pochong..

Bab wanita ni .. Fesyen ... aku tak nak bicara yang soal wanita tidak menutup aurat.. Sememangnya mereka tau akan isu mereka dengan Allah .. Ni haa.. wanita yang menutup kepala mereka ni dengan pelbagai jenis kain di atas kepala mereka ..

Memang benar Islam tidak melarang wanita bergaya .. tapi kot ya pon , jangan la sampai orang yang lalu sebelah tu terpusing kepala cam burung hantu tu haaaa... Bukan cantik tapi nampak cam badut sarkes !

Maaf.. betul .. aku cakap bukan nak malukan mereka tapi nak bagitau apa yang aku rasa bila nampak mereka tu haa... Aku rasa bukan aku sorang je gitu .. Ramai lagi berkata demikian dalam hati tu..

Cemburu ?? Haih.. serius tak.. Korang tu cantik dahhh.. Sumpah!!! Cantik dah dengan tudung biasa tu.. Dengan mekap biasa tu.. Tapi bila dah diserabutkan dengan pelbagai jenis kain tu , nampak macam makcik makcik zaman mak aku tu nak g mandi ke sungai.. Ala style sanggulkan kepala ngan kain basahan tu haa..

Gini la.. Aku tau hak korang nak bergaya .. Aku tak kisah.. Cuma aku nak bagitau apa perasaan aku dan bagaimana pandangan mereka yang bukan sebangsa dan seagama aku terhadap perempuan melayu Islam dalam mengayakan kain di kepala tu ..

Maaf.. mungkin aku ketinggalan zaman... tapi aku puas dah cerminkan diri.. Dan aku rasa , fesyen Wardina tu ayu dah .. Akak Heliza pon kadang kadang ok.. kadang kadang penuh kain gak.. hahahaha.. Sori yer Ija..  Fenin tengok wooo...

Sekali lagi .. ampun maaf.. jika terkasar bahasa , harap dimaafkan .. Jangan buat Fan Page Anti BEN ASHAARI lak .. aku cuma habaq je.. kalau aku tak habaq ,sapa lagi nak habaq ?? Yang lain pakat dok tepuk tangan , puji kata cantik tapi kutuk dalam hati.. wat pe kan ?

57 ulasan:

  1. bagus nasihat bro ben ni... so saper yang pakai tudung merapu2 rambu ramba tu... sebaik baiknya pakai lah yang biasa2 sahaja...

    sumpah tak tipu... lelaki lebih suka gadis yg simple2.... saya pun tak suka yang fency2 sangat fesyen... merapu semua tu...

    BalasPadam
  2. weeee..betol!
    huuu..sy sebagai pompuan pon malu nak tgk apetah lagi nak pakai..emm2..

    BalasPadam
  3. Setuju!!makin lama mcm makin melampau2 lak...tu tak kira menggunung punya sangul lagi..sepit2 reben lagi cekak atas kepala lagii...Sungguh tak paham... (= zaman..zaman..maju susah tak maju pun susah.

    BalasPadam
  4. diorg mmg patut ditegur..saling menasihati mmg dituntut..kalo xleh trima apa leh wt..hmmm

    BalasPadam
  5. hahahahhahahaha, wat serabut kepala aje pakai macam tu. :P

    BalasPadam
  6. you're speaking my language. terima kasih :)

    BalasPadam
  7. salam..

    hehe...kadang2 sy selalu ditegur kerana dikatakan kekampungan dalam bertudung, tp sy sedar sy betul, bertudung bukan sekadar meletak di atas kepala, tetapi menutup mana yang telah diwajibkan...

    sampaikanlah walau satu ayat, sambil berblog kita beramal..itu yang terbaik =)..

    erk..kepada yang sakan berfesyen tu, renung-renungkanlah...erk...yang mereka fesyen tudung pun sama,,jagalah maruah islam jika anda pereka islam...

    selamat bersahur abg beng =)

    BalasPadam
  8. hahaa..aku memang xpandang la kalau mcm tu gaya pmpnnya..haha

    BalasPadam
  9. aah,.. btol tu abg ben.. serabut je tgk. err..

    BalasPadam
  10. baru membuat entry tentang perkara yg sama. :)

    BalasPadam
  11. hehehe...betul3...
    kdg2 bile tgk diorg, rase mcm tgk rancangan pelik tapi benar...huhu

    BalasPadam
  12. haha..perempuan zaman sekarang..bukan nak kutuk kaum sendiri..tapi itu lah realiti..bg saya..boleh nak bergaya..asalkan bersederhana..islam kan ajar kita untuk bersederhana.. :)

    BalasPadam
  13. Nak buat cam mana dah di tag 'Fesyen Muslimah' ...jadi org pikir pun Muslimah la tu ... nak salahkan org yg pakai atau org yang memperkenalkan fesyen tu ...?

    BalasPadam
  14. walaupun Rasulullah pernah bersabda bahawa Allah menilai hati2 manusia bukan pada zahirnya..tetapi ramai yg dah salah faham dan menjadikan ia sebagai lesen untuk mendedahkan aurat dan bergaya berlebih-lebihan dengan beralasan Allah tidak menilai perbuatan yg di zahirkan..

    xsalah bergaya asalkan kehormatan terjaga dan jangan keterlaluan..

    bergaya yg keterlaluan ni hanya indah dimata manusia, tetapi bukan pada Allah..


    jom baca kisah perbalahan sy dengan orang arab :)
    http://thesyafiqmokhtar.blogspot.com/2011/03/perbalahan-kecil-antara-aku-dengan.html

    BalasPadam
  15. mantapppp bro BEN :) kepada wanita2 diluar sana, dengarlah nasihat ini dan jgn biar ego anda mengawal diri anda, termia kasih :)

    http://violencexx.blogspot.com/

    BalasPadam
  16. hehe...betul2...

    kadang2 semak pn de tgk cmtu...

    BalasPadam
  17. sokong dengn Incik Ben
    perkembangan fesyen tudung mmg menggalakkn perempuan menggunakan tudung...dan kalo nak berfesyen dgn tudung tak salah tapi jgn lah terlampau...

    BalasPadam
  18. bukan nak kutuk ke apew, kdg2 ada yang pkai tdung kalau tumpah nasi pun tak ke bawah, memang sngkut kat tudung tu...

    BalasPadam
  19. saya suka perempuan yang simple je. tak pakai makeup banyak2. kalau sesape berminat, sila terjah saya ye? haha..

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  20. ahaaaa jangan pelik plak, tu name nye pesyen lady gaga versi bertudung,. keh keh keh keh keh,...

    BalasPadam
  21. hahaha..dari kt fb smpai skrg duk tgk abg ben cte sal ni... betul memg betul... :)

    dan saye perasan abg ben cte sal ni lepas abg ben ditagged gmbar sumone yg pakai tudung bak kelopak mawar tu...hehehe

    kalo slh, hrp dimaaf.. :)

    BalasPadam
  22. cayalah en ben hehe.. i loikee... sayalah salah seorang yang masih bertudung biasa2 tu..teringin juga nak fesyen2 tapi tak yakin, biasalah en ben wanita dan fesyen tak dapat dipisahkan, teguran yg membina itu perlu...

    BalasPadam
  23. Assalammualaikum..
    wah setuju sgt..
    bukannye cantik pon pakai berlapis2.. dah macam apa da saya tengok..huhu

    bukan tu je...
    kalau kita perasan,
    wanita zaman skrg ni kalau pakai tudung/ selendang mesti ikat sanggul tinggi2 - sama macam zaman jahiliah punya fesyen...
    berdosa...haram...
    nabi Muhammad SAW pernah bersabda,
    "Wanita yg berpakaian tetapi sebenarnya bertelanjang untuk mencari PERHATIAN LELAKI, yang melenggokkan tubuhnya, yang kepalanya seperti punuk unta, mereka itu tidak akan masuk syurga". (Hadis Riwayat Muslim)

    yang seperti punuk unta tu maksudnya wanita yang mengikat sanggul tinggi2. mereka itu tidk akan masuk syurga..
    byk hal yang perlu dititikberatkan dalam bab berfesyen ni.. nanti kalau silap berfesyen,
    ke neraka jawabnye... hhuhu..
    sekadar nasihat untuk sesiapa termasuk diri sendiri... :)

    BalasPadam
  24. nak cantik tak salah tapi bergaya biar lah berpada :D tutup tu biar tutup betul2.. :) ada yang atas tutup dah, tapi eh part lain pulak terbukak :D

    BalasPadam
  25. saya ada post pasal bnda ni..dan saya ingt saya sorang je..ramai jgk yg pndang benda ni secara serius..bila kita tegur, dorang salah phm..sbb fikir cmni la caranya nk tarik org yg free-hair pakai tudung..rasenye cara pendekatan untuk berdakwah sgt xbtol..huhu~

    BalasPadam
  26. betul nasihat Ben ni, kak aya sangat2 lah setuju..kalau tengok di ofis kak aya tu, mcm2 fesyen tudung, berambu ramba,tak dengki cuma rasa rimas mata je.

    BalasPadam
  27. klu lukis tudung katoon pelik2x comel..biler realiti..Alamak! simple better ^^...setujuu..muhasabah..

    BalasPadam
  28. xtau nak komen ape sal tudung ni almaklumlah baru je btudung heee.. memang ada banyak gila fesyen tudung skarang. yang siap sanggul tinggi gila bagai nak rak tuh adoihh :)

    BalasPadam
  29. kah kah ..wa pun fenin ooo...

    kadang terpikir gak ...xberat ke kepala tu kak...hehe ...

    satu lagi time nak solat x ke ssh time nak bukak dan pakai balik ...
    jarum peniti pun banyk guna tu ooo..tercucuk kat kepala kan ke sakit ..haaa ...

    apapun ...berfesyen la selagi x menyalahi hukum dan xkelihatan pelik di mata budaya kita ...:)

    peace! excellence lah !

    BalasPadam
  30. ayat paling mudah boleh guna rasanya
    "Islam ajar untuk menutup aurat bukan membungkus atau membalut aurat tu" =D

    BalasPadam
  31. Salam ..
    BEN .. ko kutuk aku ehh .. aku tau la aku memang pakai tak cukup kain, bawah tutup atas terbuka ...huhuhu ... eeiii yucckkkss .. maaf, tolong jangan gambarkan aku ketika ini dalam fikiran anda.

    Apapun, aku suka nak kata; JANGAN JADI MANGSA FESYEN .... berfesyen boleh tapi apa guna jika fesyen itu akan menarik diri kita dalam perkara fitnah yang kadangkala kita sendiri tak nampak.

    BalasPadam
  32. serabut lagi menyerabutkan..

    BalasPadam
  33. salam..en.ben..sy nak sewa iklan..macam mana yerk..emailkan ke sy bole tok procedure seterosnya..

    pluto_gurl89@yahoo.com

    BalasPadam
  34. fesyen tudung pashima yg mcm alas meja dok balut kat kpala :D

    BalasPadam
  35. Hahaha. Betoi sangat tuuu. Jangan kata lelaki, saya yang sebagai pompuan ni pun rimas nengoknya. Simple-simple je sudah. Tapi bagi dorang, simple-simple ni mana main. Tak pesyen kononnya. Huhuhu.

    BalasPadam
  36. Betuillllllll saya setuju sangat2...
    sbb tu saya tak suka pakai tudung yg berbelit2 tu dgn fesyen terkini tu..adeiiii

    trend skrg tu tudung pashmina...tp lin pggil tudung alas meja sbbnya mmg design dia mcm alas meja kan kan kan....

    boleh pakai tp jgn la terlalu over dan nmpk kepala tu jd besar...serius betul x??? kan kan kannnnnnnnnnnnn...

    BalasPadam
  37. Senang-senang ikut jer fesyen ustazah dulu-dulu.... tudung bawal labuh...

    BalasPadam
  38. wah kenapa entry ni ramai lelaki yang komen. Tak seperti biasa perempuan yang selalu komen. Mungkin sedang bermuhasabah diri hhehhehe. Syabas Ben.

    BalasPadam
  39. pakai selendang ok...cuma tak payahlah sanggul dh mcm gunung kinabalu....ha...dh ghope alien...tp sapa yg mulakan yek?? dah penuhkan pulak atas kepala tu dgn rantai² aduyai...tak rasa senget ke??

    xpelah incik ben...elok gak topik tuh :)

    BalasPadam
  40. pocket setuju!!
    sekali tu nampak sikit lagi cam akak dari zimbabwe nyer muslim,
    tp bila melayu kita yg pakai,
    amat la tak sesuai:D

    so utk gadis gadis,
    ikut kesesuaian okeh:D

    BalasPadam
  41. pakai tudung yg biasa2 sudah macam aku ni ha..kihkihkih..buat apa la duk menyusahkan diri nak belit sana belit sini..sanggul sana sanggul sini..adoi..nak cepat pun jadi lambat..dah buang banyak masa dengan melilit tudung je..huhuhehe

    BalasPadam
  42. kecik hati adik2 nun..
    heheheh

    BalasPadam
  43. cara pkai tudung berbelit2 tu bkn baru lagi...kat arab nun da mmg pkai cmtu dari dulu lagi..tp bila org kita pkai baru dipersoalkan...

    Mr ben...di blog anda ada iklan tudung2 belit2 ni...dorg x marah ke?

    BalasPadam
  44. ahaha...hani pki shawl mmg suke lilit tapi xde la smpi pki 2 3 lapis selendang..klu pki pashmina pun pki yg corak x meriah sgt n most of da time, ianya dipakai hny ketika photoshoot..btw, hani tetap like entry ni..ahaha..ahaha...hani pki shawl mmg suke lilit tapi xde la smpi pki 2 3 lapis selendang..klu pki pashmina pun pki yg corak x meriah sgt n most of da time, ianya dipakai hny ketika photoshoot..btw, hani tetap like entry ni..ahaha..

    BalasPadam
  45. macam setuju, hehe...

    http://bayakdkl.blogspot.com/

    BalasPadam
  46. pakat nk ikut style yuna cmtu lah...turban ke hape nama...mmg, sebijik mcm mak nk p sungai kecik2 dulu

    BalasPadam
  47. tu la pasal. ni yg dinamakan mangsa fesyen. saya antara yg terawal pakai shawl (masa zaman wardina) pakai lg dah start. tp tgk fesyen skrg ni agak melampau and terlalu meriah! bak kata omputih less is more..

    BalasPadam
  48. hmm..setuju dgn nasihat bro.bak kata pepatah omputih "simple but nice" so..be simple (",)

    BalasPadam
  49. Hahaha..saya yang perempuan pun nengok serabut je banyak2x atas kepala tu.. Belum kira yang pakai anak tudung ala-ala bonggol che unta di padang pasir. Bertambah2x serabut..
    Dalam hati "Isy, tak berat ke dok bawa bonggol unta tu pi mai-pi mai?.."

    Hehehe..maaflah..sekdar rasa sendiri..

    BalasPadam
  50. ...:)....simple lagi mengikut panduan yang di tetapkan.:)

    BalasPadam
  51. mostly lelaki tak minat..nmpak semak n serabut.. Lagi org dh kawen..ksian suami kne tggu istri main lilit2 tu.. Yg biase2 sudah la..lebih nmpk ayu..

    Dulu aku pernah buat entry isu ni..mmg kne tembak kaw2 dgn sipemakai tudung lilit ni... Sampai kne delete entry tu.Ok la kalau ramai sokong entry ni..

    BalasPadam
  52. No offence, tapi I sebagai bukan Islam nih pon tersengih tengok fesyen tudung yang Ben maksudkan tuh. Yes, 'badut' is the word! :-p


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Jualan murah yang lebih mahal!

    [U] Logorithm's MRT Logo:  A Video Promo

    [U] Sedaap...

    BalasPadam
  53. haha try jugak pakai mcm tu lilit2 tapi tak kena ,rasa malu je .. suka pakai bawal je dari dulu smpai skang n tudung mcm wardina tu je boleh pakai .. yg lain nnt mak gelak .. huhuk

    BalasPadam
  54. humm lumrah..bila sorg dh 'menegor'.. suma nk turut sama 'menegor'..kdg2 tu lelebih lak..

    tp cube kalau memuji..pergh leh tgk sume puji melangit..kn3..hum xpaham =__="

    BalasPadam
  55. ikut selesa pun suya selesa lagi pakai tudung biasa.setakat hari ni mmg takde keinginan lagi nak bertudung bergaya gitu.. biar je la tudung bawal n instant ni je suya pakai. nak ge kerja pun senang lagi cepat

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009