Kenapa BLOGGER perlu femes ( famous ) ..

by - Ahad, Jun 26, 2011

 

Wah.. banyak pendapat eh kat entri INI .. Ini pendapat aku kenapa blogger perlu femes ..

  1. "Tadi aku ada terbaca 1 blog, tuan punya blog sedang menderita sakit jantung berlubang.
    dia tak mintak apa2 bantuan pun kat sesapa.
    Tapi since dia rajin jugak update blog dia even masa kat hospital.
    why not ko buat 1 entri untuk dia, at least kita bleh tolong dia dari segi "dapatkan traffic untuk iklan dia". " ( LINK )
  2. INFOMASI ( LINK )
  3. NASIHAT ( LINK )
  4. "Pagi tadi aku ada keluarkan satu entri berkaitan satu produk yang dikesan mengandungi dna babi .. Maka ramai yang tak tau , dah tau ... Dan !! Aku juga terima satu mail bangkangan yang mana memberitahu aku tidak membuat penyelidikan terlebih dahulu dan terus percaya pada surat yang dilampirkan tu .." ( LINK )

 

Ramai dok ingat , bila FEMES jeeee mesti jadi artis .. FEMES TAK SEMESTINYA ARTIS dan ARTIS TAK SEMESTINYA FEMES ! Kita tengok dunia kini .. Ulama yang femes , sering menjadi tumpuan untuk bersoal jawab mengenai isu agama .. Kalau tak femes ? Femes di bidang agama  bukannya disebabkan kehenseman atau fizikal yang menarik tetapi kerana ILMUnya !! Contoh , DR Mohd Asri Zainul Abidin.. Sapa tak kenal dia ?? Femes kan dia ? Dia artis ke ? Tu satu contoh ..

Dalam dunia blog .. femesnya sesebuah blog kerana apa ? Rupa ? Penulisannya ? Ideanya ?  Haaa.. ada banyak faktor kan ? Kelebihan femes pada blog akan memberi pulangan pada blogger tu sendiri .. Samada di dunia dan di akhirat ... Di dunia adalah keuntungan dan di akhirat adalah bonus ..

Pendek kata , bila blog popular , kita boleh gunakan dia .. Andaikata ada isu melibatkan umum , blog blog popular inilah akan mewar warkan .. Kalau tak popular camana ?

Sekiranya pandai bawak kefemesan blog ni , insyaAllah akan menghasilan saham di dunia dan akhirat .. Bagi aku , adalah penting untuk mempopularkan blog kerana ianya ibarat sebuah jenama .. Sebut je nama , orang kenal.. Buat apa saja .. mereka tak perlu tanya banyak sebab dah punya kredibiliti tersendiri ..

Malah , ada blogger lain pon minta pertolongan blog blog popular ini .. untuk apa ? Mereka yang popular dan femes ni je yang tau .. kan kan ?

You May Also Like

15 comments

  1. bekal untuk dunia dan bekalan untuk akhirat tu bonus y tak terkata

    BalasPadam
  2. itulah.. ramai yang salah anggap.. asalkan disebut famous je mesti dikaitkan dengan artis.. bila mula terkenal je mula kata orang tu publisiti murahan.. padahal diorang tak tengok kelebihan bila dah jadi famous.. diorang tak tengok apa kebaikan yang boleh dibuat bila dah jadi famous.. bila famous, nak naikkan saham akhirat boleh.. tapi kena ingat, bila dah famous pun mesti yang bertanduk tu lagi rajin menghasut.. hmm..

    http://www.umarfaruq.com/2011/06/kenapa-nak-sangat-blog-dikenali.html

    BalasPadam
  3. btl tu abg ben. lau da famous, org knl, lbh mudah utk bantu org. sbb org akn lbh yakin yg die brkebolehan.. ye la, lau sikit ilmu / kemampuan pun xdak, masakan leh jdi femes kan? hehe.

    Terbaru: Produk terbaru dari Apple. Lebih baik dari iPhone 4 dan iPad 2!
    Click2: http://nashfahrenheit.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. blog femes atau tidak bukan ukuran.. yang penting penyampaian yg diwar2kan tuh smpai atau tak kpada blogger lain.. tapi untungnya bila ramai follower maknanya ramai org kenal.. bila ramai orang kenal bermaksud juga femes la sesorg blogger tuh n rmai yang membaca hasil penulisan die..n ramai yang berminat tuk melihat ape yang diperktaan betul atau tak.. sbb tu la, blogger nie perlu jugak untuk femes sebenarnya.. maklumat sampai..n yang membaca boleh menilai..btol or salah, kita carik ramai2.. kate kengkawan seperjuangan kan.. :)

    BalasPadam
  5. hee . tak pe lah kalau gitu . Abang BEN tersaabgat lah pemess :)
    Siapa takk kenal Abg BEN kan? hehe ..
    Sebut je nama ! WHOAA O.o Terbeliakk mata orang tengok penulisan abg BEN ! Best yang tersangat-sangat lah ! huik3!~:))

    Selalu View Blog Abg BEN sebab nak tahu cte / perkembangan abg BEN :)
    Tak nak ketinggalan :)

    BalasPadam
  6. sbg saham akhirat tu penting..
    bila dah dikenali, bila bg nasihat, ramai akan ikut..kalau dah "tak ada" nanti, nasihat tu akan terus meluas, kta pon dpt bonus.. tu yang bagusnya femes..



    guna ke-femesan tu di jalan yang betul :)

    BalasPadam
  7. Ben adalah salah seorang darinya!!! Dan tak henti bagi info terkini juga la.. Dan yang di noticed adalah blog Ben kini dah jadi OSC..

    BalasPadam
  8. abg ben tips utk jadi famous

    BalasPadam
  9. nak jd femes bkn mudah.bila dah dikenali mmg bkn semua pihak suka kita pulak,itu salah satu cabaran.walau tak femes pun selalu kena hentam,ni pula bila dah dikenali kan?mcm ben kata..cara kita bawa diri kita,cara kita terajui blog kita ,itu yg penting.kita cuma nak sampaikan info buat semua oembaca.tu je.

    BalasPadam
  10. bila femes,digunakan utk kebaikan pasti ada balasan yg setimpal.kalau digunakan utk keburukan juga ada balasan yg setimpal :)

    BalasPadam
  11. tak kisah klu blogger tue nk femes tp jgn rsa bangga lak . btoi tak abg ben .

    BalasPadam
  12. Hlovate popular dgn cara sendiri:org minat dgn penulisan dia,slumber tp penuh isi novel dia....tp dia popular tanpa perlu mendedahkan identiti...org minat sbb karya dia bkn orgnya....Popular mcm tu lebih baik...

    BalasPadam