Buat apa tamak dan berlagak bagus ?

by - Selasa, Ogos 02, 2011

 

Selepas aku keluarkan entri pasal tips KEYWORD ( klik SINI ) di bulan Ramadhan ni , keyword tu tak melekat dah kat blog aku.. Hahahah. SAPA KEBAS WOIIII !! Hahahaha.. rezeki .. Kita kongsi bersama.. Apa yang Allah beri , itulah aku nikmati.. Kalau sedikit , aku jimatkan .. Kalau banyak , aku sedekahkan .. Itulah prinsip yang aku cuba pertahankan .. Tapi kadang-kadang tang jimat tu , aku hanyut.. hehehe..

Dalam dunia blog ni , macam macam perangai manusia yang cuba menjadi blogger termasuk aku .. Perangai dari dunia realiti dibawanya masuk sekali ke dalam dunia maya ini .. Nasib baik tak boleh santau guna wifi atau fiber optic .. kalau tak ? Entah berapa ramai tidur kat hospital ..

Yang baik hati.. yang busuk hati...semua ada .. Nak kenal ? Mudah jer.. G blogwalking atau bahasa pasarnya merayap ke blog orang lain .. Cari yang blog-blog peribadi.. Cerita mereka mengenai insan lain yang bergelar blogger .. Pasti akan korang temui punya ..

Aku tak nafikan kadang kadang aku pon terbabas bila bab bercerita mengenai insan insan yang bergelar blogger ni .. Perasaan geram di dalam hati yang menyebabkan aku meluahkannya dalam blog .. Itu tak sepatutnya berlaku .. Aku tak patut buat begitu sebenarnya.. Hurm..

Dalam bab penyampaian ilmu / tips , jgn bagi sekerat jalan dan membiarkan mereka terkapai kapai .. Macam semalam , aku buat tips untuk lariskan blog.. Ramai sangkakan ,aku hanya bagi setengah jalan sedangkan aku dah keluarkan dalam penceritaan aku tu .. Mereka terlepas pandang kerana bila membacanya , mereka cari POINT .. Terus menuju ke POINT tersebut maka tiada penghayatan..

Ramai blogger yang berkongsi ilmu.. Alhamdulillah .. Semoga dunia blog ini terus mekar dan terus berkembang di bumi Malaysia ini .. Makin ramai , makin meriah ..

OK.. ni segmen semalam.. Macam macam cerita ada.. boleh baca dan blogwalking sewaktu rehat sejam ni.. :) .. klik SINI ..

You May Also Like

20 comments

  1. info yang bagus dan jujur... mmg terbaeekk...

    BalasPadam
  2. abg ben,nak tnya la skit nie...
    keywords tu mcm mner yer??.
    sy ada jugak check sy punya..haha..satu keywords pun xder??..

    mcm mner nak letak??..

    *sya budak baru blajar ^__^

    BalasPadam
  3. memang bestlah entri abg ben kali ni. takde faedah apa pun kalau nak showing off tapi dalam kosong.

    BalasPadam
  4. saya pun ....hehehe AiDa SyaFiQa
    jom blogwalking

    BalasPadam
  5. terima kasih...=)

    dari lepak2 pun dpt ilmu..=)

    BalasPadam
  6. qaseh kebas... ! hik3..
    insyaAllah abg .. tq

    BalasPadam
  7. Ramadhan Kareem Ben
    suka entries ben Ramadhan nih.

    Keep It up!

    BalasPadam
  8. dunia blog ni dah macam dunia realiti je. harap makin meriah dunia blog ni.

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  9. manusia mmg bnyak ragam, kadang2 bila jd baik, ada yg ambik kesempatan, tp itu bkn alasan untuk kita jd jahat, so, kita kena bijak defend diri kita sendiri agar x ditindas oleh org2 yg x sepatutnya.. :)

    BalasPadam
  10. Kalau I buat entri yang tak Ramadhan langsung tapi taruk tags Ramadhan agaknya boleh melekat tak? Har har!


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] MRT Logo Contest:  Hadiah Utama = RM10,000!

    [U] PM = Prime Minister = Menteri Perdana

    [U] Jangan marah-marah, nanti kena jual!

    BalasPadam
  11. Salam, Dunia Blog bukan suatu yg asing. Ia akan berkembang dan ternyata sangat berfaedah kepada mereka yg tahu menggunakannya dgn berhemah dan bijaksana.Terpulang kpd kita...... kita yg menentukannya.

    BalasPadam
  12. Abe BEN mmg untung, kerna org tamak selalu rugi akhirnya....saya pinjam link abe BEN sperti di link ni @ http://mawarseri.blogspot.com/2011/08/baik-keko-nak-tegur2-aku.html

    BalasPadam
  13. tapi kan.. ada jugak yang buat tips, tapi sebenarnya tiru dari blog orang lain.. dah tu, tak kredit kat orang tu.. cam cilok entri orang... hemm...

    BalasPadam
  14. yer ilmu x boleh kedekut....tq...dlm santai pun ada ilmu...

    BalasPadam
  15. Hmmm...ben dari dulu pun tak tamak, saya tau, tapi tu lah cuma kadang2 ada tu meminta lebih dari kemampuan kita...hmm...

    BalasPadam
  16. "Nasib baik tak boleh santau guna wifi atau fiber optic .. kalau tak ? Entah berapa ramai tidur kat hospital .."hehe..aku suka part ni!;)

    BalasPadam
  17. den hangin blog yg suka memerli dan mengeji kaum wanita... pergh!!! den klu dapek den slurppp je dgn sawang den ni haaa....

    BalasPadam