Perasan ke tak perasan ?

by - Jumaat, Ogos 26, 2011

 

DSC_0487

Krisis air di Lembah Klang pada 2014 !

Tapi kita tetap membazirkan air.. Apa kata air yg dibazirkan itu di 'dermakan'  kepada mereka ?

image

Kebuluran di Somalia merebak ke dua lagi kawasan

Krisis kebuluran di Somalia dijangka akan merebak ke dua lagi kawasan di wilayah selatan di negara ini dengan berjuta-juta lagi orang menderita akibat kemarau teruk. - Utusan .

Apa salahnya kita derma sedikit .. Setakat duit makan untuk esok , kita dermakan pada mereka .. Yang penting , kita mainkan peranan kita sebagai manusia yang berperikemanusiaan ..

Jom baca entri ni pulak.. Moga ada keinsafan pada kita semua di malam ini ..Klik SINI ... InsyaAllah ..

You May Also Like

8 comments

  1. kesiannya tengok.. ada juga orang yang lebih memerlukan makanan dan minuman dari kita sedangkan kita membazir aje kerja..

    BalasPadam
  2. hmm peringatan utk diri..kdg2 kita bazirkan air bila mandi..buat keje2 kt dapo..huhu..maceh!

    BalasPadam
  3. owhh cer terjah segmen yg sy join pasal somalia ni plak,. siap dengan fakta dari uniceff dan juga video anak2 somalia yang sedang bergelimpangan diatas jalanan dan nazak, gara2 kebuluran,. sy sendiri pun tak sanggup tahan airmata apabila melihat keadaan sebegitu,..

    BalasPadam
  4. syukur akahamdulillah krn kita dilahirkan dibumi Malaysia...

    BalasPadam
  5. Semoga kita insaf apabila melihat penderitaan orang lain...

    BalasPadam
  6. Sesetengah manusia sering rasa tak cukup dan kurang bersyukur dengan apa2 yang dia ada, kalau orang lebih sikit, pasti jeles atau sedih, sebab tak boleh tengok orang lebih. Tapi dengan tengok kesusahan orang lain, mungkin mereka akan lebih menghargai apa2 yang mereka ada kan :D sama2 la kita doakan orang2 di somalia mendapat apa2 yang mereka perlukan secepat mungkin

    BalasPadam