Jumaat, 24 Disember 2010

Setiap kali aku tergelincir ..

 

Ini bukan kali pertama aku tergelincir .. Berkali kali dah .. masalahnya bukanlah aku cuai tapi disebabkan entah dari mana datangnya kulit pisang ataupun pasir tu haaa ..

Yang menariknya .. setiap kali aku tergelincir , aku bangkit kembali dan berjalan dengan lebih pantas lagi .. Dan pastinya ada diantara mereka tidak berkenan dengan kepantasan aku ini maka ditaburnya lagi agar aku tergelincir .. Alhamdulillah.. aku tergelincir tapi terselamat .. Ada rakan sudi menjadi tempat aku berpaut ..

Yang pastinya kali ini , yakni esok .. aku akan mintak sebanyak 200 blog lagi untuk segmen baru aku !!  Setiap kali aku tergelincir , mereka harapkan aku cedera tapi ternyata silap.. aku bangkit.. aku senyum .. dan aku akan kembali .. kembali untuk meluaskan jajahan aku ..

Riak ? Bukan riak .. takbur ? Pon bukan .. angkuh ? Bukan .. tapi semangat .. semangat membuktikan bahawa sesungguhnya anak melayu ini pantang dicabar !  Walaupun bersenjatakan keyboard , aku akan terus mara .. dan mara .. sehingga aku mencapai kepuasan yang diluar dugaan !

InsyaAllah .. aku dah rasa erti kepayahan dalam hidup .. dan pastinya kepayahan itu adalah guru dalam kejayaan aku ini ..

21 komen :

misz nana berkata... [Reply to comment]

chayok!! lawak ayat yang bersenjatakan keyboard tuh.. hehe

Woofer Storm berkata... [Reply to comment]

alahai BA.ingatkn jth coz pijak pisang,hehee nice^^

Indra Amirrul berkata... [Reply to comment]

200 ? wow..tpi xpa abg ben...keep it up..jgn peduli ckp2 org... yg pntg abg ben ada penyokong yg akan sntiasa menyokong abg ben..trmsuk la saya...:)

g0m0k9enDek berkata... [Reply to comment]

senjata keyboard tu yg x tahan.. hehe

daya | yuya berkata... [Reply to comment]

Go go chaiyok abg Ben ! we always beside you ! :DD

nama.aku.lynn berkata... [Reply to comment]

BA kan kuat.=)

Nordin berkata... [Reply to comment]

I'll always support you bro :)


Entri terbaru

Awangku Johan berkata... [Reply to comment]

Abg Ben.. pekak kan telinga jak.. Biasalah la tu.. usah peduli sora2 sumbang yg pting abg ben jaga periuk abg k.. kita orang sntiasa support abg Ben.. Eh, abg Ben x wat entry pasal dlm gym g ker n fitness.. hahaha

sekamar rindu berkata... [Reply to comment]

salam...abg ben,

semangat yg mcm ni menjadi inspirasi buat saya..

pearl jade berkata... [Reply to comment]

yesh,mcm tu la...suka smngt dah jatuh tergelincir,bangun balik..even org tolak ke ape ke..uhuhu

p/s: 200??oo mtk2 ade peluang.sll termiss..huhu

Si DauN CeRi berkata... [Reply to comment]

siyes semangat itu membuat sy kagum~ emmmm sy kene bt pedoman utk blaja rajin2 ni. erk~

nuR izyan berkata... [Reply to comment]

ingat tergelincir ape..
tp nice entry ni..
fighting!! :)

Syafiq Rosli berkata... [Reply to comment]

we always behind u bro..

whitecappuccino berkata... [Reply to comment]

Yess! that's the spirit! :)

Hishyamuddin berkata... [Reply to comment]

yeah!!!
semangat tu yg penting..

iniialahaku berkata... [Reply to comment]

kat cni sya nk ulg blik pa yg pnah sya ckap dulu,leh kan?
semua nk jadi ketam dalam tong ais,psaipa?asl ada yg nak naik msti yg bwah akn tarik trun, ada yg tkan lagi kebwah..apa slah ke krjasama?wonderpets pon taw krjasama...haiya..ini olang manayak susah lo...

nohfee berkata... [Reply to comment]

nasib baik, batang pokok tu cuma dicantas. dicantas bagi mengeluarkan hasil yang lagi bagus.

MIMIE AIZA berkata... [Reply to comment]

waaa... sy pun bersemangat macam ni :)

cikpuanhady berkata... [Reply to comment]

chaiyok..chaiyok..jgn patah semangat tau..hihihi..abaikan je dgn org yg tidak senang melihat kita senang tu..

Jom skodeng :Antara Nuffnang, Mangga, Innity & Advertlets

azzey berkata... [Reply to comment]

BA: X sempat join lah ben...:)

BlueberrY CheesE berkata... [Reply to comment]

berusaha! ^^ bangun lagi bile jatuh ^^

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI