Kita lebih suka lihat buruk dari baik ..

by - Isnin, Mac 21, 2011

 

Bila disebut TUN Dr. MAHATHIR bin Mohammad ... Berapa ramai akan menyanjung dia ? Tetapi berapa ramai pulak akan mengeji dia ? Persoalannya.. kenapa dia di keji ? Ramai akan mengeji dia kerana politik ... Tapi bila diminta imbangkan dengan jasanya , apakah orang itu akan melakukannya ? Aku pasti tidak ..

Blog BEN ASHAARI.COM .. sebuah blog biasa... Tiada apa yang menariknya bukan ? Mmg takde !! Kenapa takde ?? Sbb dibandingkan dengan blog blog yang lebih ilmiah.. mmg dah tentu blog aku cicir kebelakang .. Kenapa kena banding dengan blog tersebut ? Siapa aku dan siapa blogger tersebut ? Apakah taraf kami serupa ? Apakah cerita kami serupa ?

Kenapa dipandang dari sudut entri ? Entri berkualiti , berilmiah dan berinfo sahajakah boleh dibaca oleh pembaca di dunia maya ini ? Lihat kedai buku... Ada pelbagai majalah yang terjual .. di situ jugak ada jual komik .. Yang mana akan kita sambar dulu ? Terpulang pada citarasa masing masing la ! Kenapa nak persoalkan kalau aku baca komik sedangkan aku pakai tali leher ??

Mmg lumrah kita .. pasti cari yang buruk untuk tutup kelemahan kita agar mereka setanding dengan kita .. Terima je la hakikat , rezeki kita , Allah tentukan .. usahalah sendiri untuk menikmati kejayaan ..

Aku bukan semalam buat blog .. Setiap hari aku berjaga sehingga 1-2 pagi untuk update blog .. Setiap hari aku perlu angkat besi untuk maintain otot ... Aku bukan takat bergambar dengan blogger popular untuk mengecap kejayaan ! AKU BURU KEJAYAAN ITU !!

Salahkah jika mereka kagumi kejayaan aku ? Mereka juga ingin menikmatinya ... Aku tidak layan mereka seperti peminat dan mereka juga bukan memuja aku apatah lagi fanatik ! Jangan bersikap buruk sangka ..

Sampai bila nak sedar pon tak tau .. Tengok blog sendiri ... analisa sendiri... amik gambar blog sendiri .. Pacak muka sendiri .. Kalau tak fotogenik , bawak bawak sedar diri ..

You May Also Like

15 comments

  1. naper ader org dengki dgn org lain....

    BalasPadam
  2. mengata memang mudah kan.."baling batu smenbunyi tgn"..ahah..boleh macam tu incik ben..?

    BalasPadam
  3. human being...
    mmg mcm tu bro...

    BalasPadam
  4. iri itu gelodak dalam jiwa...gelodak itu kalau makin lama jadi makin busuk...

    kalau yer pun nak cwemburu..biar la memberi semangt nak lebih maju..bukan sampai tahap nak jatuhkan org..dunia2...

    BalasPadam
  5. tersentap ngn kata2 tersurat abg ben..hehe memanag betul sesetangah kita suka lihat sesuatu yg buruk dari yg baik. sehabis mungkin nak cari keburukan org, tanpa sedar akan keburukan diri sendiri..huhu

    BalasPadam
  6. saya tengah angkat besi..ops,x jadi otot..angkat anak buah lagi bagus..(*err,apa kena mengena?)

    BalasPadam
  7. manusia da kelbihan dan kelemahan.
    tp manusia lain cepat nampak kelemahan yg ada walau kicik punya hal sampai sanggup guna kanta pembesar supaya nampak sebesar2nya.
    sedar lar diri sendiri~

    BalasPadam
  8. org tu cemburu.. takpun dalam hati dia mesti berkata mcm ni:

    "ish apasai aku tak glamer cam ben ashaari"..\

    he he he..

    BalasPadam
  9. iTu LuMRaH MaNuSia... SNTiaSe MCaRi SaLaH SiLaP oWaNG LeN TuK D JaDiKaN BaHan CeRiTa... aGaKNYeR, iDuP Ni TaKKaN aDeR WaRNa WaRNi NYeR JiKa TaKDe CiTeR2 aiB PaSaL oWaNG LeN... (-_-")

    BalasPadam
  10. Kesedaran terhadap diri sendiri yang paling penting..hehe bila kita sedar, pasti takkan rasa cemburu, atau kita mungkin cemburu tapi kita boleh mengawalnya & berusaha untuk jadi yang terbaik, perubahan ke arah yang positif, lastly tawakal kepada Allah :)

    BalasPadam
  11. masih ingat kata2 org yg selalu kritik apa yg org lain buat belum tentu dapat buat seperti org yg dikritiknya....

    BalasPadam
  12. as salam..

    oh~
    pabila iman diketepikan, nafsu yang menguasai amal.

    BalasPadam
  13. adat la tu abg ben...time kita berada di puncak, pasti ada yg cuba jatuhkan kita,hasad dengki ngan kita..abg ben sabar tau.

    BalasPadam
  14. lumrah sikap manusia...lbh ramai yg suka iri hati dgn kejayaan org lain...alangkah bagusnya if they take it in positive way...usaha utk mengecapi kejayaan tersebut...kalau bersikap negative maka hasilnya pun negative la...

    BalasPadam