Oh yes.. aku suka jadi budak tadika ..

by - Mac 27, 2011

 

Jadi budak tadika ni seronok … segalanya perlu belajar …. satu hal lagi , bersih jer …. kepala otak budak kecik ni ha .. bersih .. apa yang diajar , itu yang masuk …

Masih aku ingat lagi saat aku jadi budak tadika … Ada satu peristiwa yang membuatkan aku terfikir waktu tu .. Sehingga sekarang !! Ada sekumpulan budak lelaki waktu tu , ajak balik awal.. kalau tak silap aku.. diorng malas beratur.. pastu nak lari ikut satu lubang yang mana mmg muat punya la.. kira nak tunjuk pandai kat cikgu la yang diorng boleh lari …

Aku rasa waktu tu , aku batalkan niat aku .. kenapa aku nak kena lari ikut diorg ? Yang dalam kelas tu pon akan balik gak .. cuma tunggu masa je la.. lagi pon bukannya aku dalam penjara kan ?

Sampai la aku ke sekolah menengah .. pon dok fikir.. kenapa laaa diorg dok ponteng sekolah ? Mak bapak dok susah susah cari duit untuk bagi pelajaran pada anak anak dia tapi anak anak dia sibuk melarikan diri dari sekolah ! Tu tak termasuk lagi dengan budak budak yang merokok waktu tu ! Haa.. tu baru rokok.. dengan hidu gam , ganja lagi ???? Haih ..

Baik aku berada di tadika dan boleh berfikir dari berada di sekolah rendah yang mana tahap pemikiran pon kadang kadang , tak tau apa yang diorng fikir .. haih …

You May Also Like

18 comments

  1. Abg ben..jangan dilayan sangat org camtu..dier cuma nak kutuk je..tapi hape pon xder..mulut banyak ni mcm tin kosong..bunyi gempak,hasil tarak..jadi jaguh kampungan mungkinla kot?

    BalasPadam
  2. ai, kecik-kecik dah pandai nak lari dari sekolah tadika? memang nakal betul la budak tu..

    BalasPadam
  3. zaman tadika mmg best...



    xheran kalau hidu gam, ada lagi teruk bleh plak ada yg amik pil kuda...utk apa???????

    BalasPadam
  4. waktu tadika paling best sebab banyak main dan makan...hihi

    BalasPadam
  5. dulu mse tabika..budak2 dah start advance.. haha..

    dah pndai main ping pong..main getah x nk...main tanah liat pun x buat ular..haha..semua dah pandai buat t-rex la apa la, entah hapa2 entah lagi la..haha..

    tp time klkar mse tadika, msti ada budak menangis nk balik...urghh..manjanya..

    BalasPadam
  6. Masalah yang kian meruncing.
    Berkaitan ponteng sekolah,awal tahun saja ramai dah ponteng sekolah.Dah habis sekolah baru diorang faham kenapa penting jangan ponteng.

    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

    Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

    BalasPadam
  7. jom jadi muda semula...:)


    [ wahai para perempuan betul ke ni????
    laki..kowang tak nak tau kew????? ]

    http://hackerz91.blogspot.com/2011/03/sajak-untuk-para-lelaki-sejati-cool.html

    BalasPadam
  8. salam..
    Kenapa emosi sangat malam ni..
    cool .. dari tadi dok bc entry abg ben ..asyik luah perasaan je.. sabar ok..

    BalasPadam
  9. aku tak pena ponteng...aku suka zaman sekolah..:)

    BalasPadam
  10. cacing suka entry abg ben ni..... caicng pun pelik nape bebudak sekarang suka buat macam tu kat mak ayah dorang.. tak kesian ke... emmmm...

    BalasPadam
  11. OE masa duk tadika tahu main boyan je...
    dia siap boleh lari???
    alahai...
    macam2 je...

    BalasPadam
  12. as salam..
    hmm..sekarang ni, pengaruh dunia sosial yang paling kuat. dengan isu2 yang ditimbulkan artis2.

    isk..
    hm..yang tak nak terima ilmu tu, sebab mata dan hati dah dibutakan oleh makhluk laknatullah untuk melihat dunia ni sebagai kemewahan kepada segala-galanya.

    kalau ditakdirkan umur panjang, masa dah tua la baru nak menyesal.

    hm...

    BalasPadam
  13. masa saya tadika, saya kuat menangis! Mak kena temankan saya, kalau tak, memang banjir lah class saya. hehe

    BalasPadam
  14. hehe sebab tahap kesabaran nipis

    BalasPadam
  15. haaa..betol 2 bro ben..hati budak2 ni suci je....xde pon bintik2 hitam macam kita ni..

    lagi satu..saya pon dok buat praktikum skrg kat sbuah sekolah rendah..budak2 skrg mmg sgt kurg ajar..cikgu masuk pon dorang buat xtau..kalau kat luar kelas lagi la xbg salam..tp xtau la kalau kat tempat lain budak2 sekolah rendah dorang ok..tp kat tempat saya berpraktikum skrg mmg sgt2 xmemuaskan hati tahap disiplin mereka...huhuu..

    mai la singgah blog saya..baca psl kisah saya dan murid2..hehehe...

    BalasPadam
  16. nape org selalu ingat time skolah tadika erk?? sbbnya saya cam ingat2 lupa gitu..adess!! moment2 penting banyak lupa dari ingat..opss..apakah diri sudah tua?? tidakkkkk!!

    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam
  17. saya x sekolah tadika. .=,='

    BalasPadam