Membebel .. membebel.. membebel !!

 

" Ni baju sapa ? "

" Ni tuala sapa ? "

" Ni kasut sapa ? "

" Dah berapa kali bilang suruh kasut kat rak kasut tu ?? "

" Makan tak reti basuh pinggan ker ?? "

" Ni sapa nak basuh baju ni ? "

" Awak ni tak abis abis dengan kopi , kopi , kopi "

Dan banyak lagi laa .. Ni bukan la kes aku tapi kes yang biasanya terdapat di dalam rumahtangga yang mana disorokkan betul betul ke dalam tangga batu rumah tersebut ..

Haa.. wahai isteri isteri di muka bumi ini .. Cuba bayangkan .. Satu hari tu  ... " tiada lagi baju di situ " , tuala itu tidak digunakan langsung , kasut itu tidak lagi berganjak dari rak itu , pinggan itu tidak langsung digunakan dan macam macam lagi ..

Apakah tandanya itu ???? ANDA TELAH DIMADUKAN okeh !!! Selamat malam !!

66 ulasan:

  1. hahahaha..tak baek betol la

    BalasPadam
  2. hahaha..pesanan buat isteri2, jangan suka membebel la ni kan abang ben...haha

    BalasPadam
  3. haha..so beware wahai isteri =P

    BalasPadam
  4. Heheh...igtkan tanda nak jadi janda =p
    ala biasa la perempuan,kalau takda perempuan,tak meriah la hidup..
    tiada pot pet pot pet...

    whai suami2 di muka bumi ini..cuba bayangkan..suatu hari tu,tiada lagi nak tanya ni baju sapa,ni tuala sapa,ni kasut sapa,bla bla bla..hihi

    BalasPadam
  5. haha,niceeee post.
    bersyukurlah suami maseh energetic utk geledah barang2 (:
    at least ade lah drama2 dlm rumah tangga tu :p

    BalasPadam
  6. tidakkk ku tak rela dimadukan ! ahhah

    BalasPadam
  7. hahahaha. kes camni banyak terjadi kat hostel student... tension plak =P

    BalasPadam
  8. nasibaik ending nya mngatakan ' di MADU'..kalau lah ending mnulis, 'sudah kembali ke rahmatullah'..duh tentu mnyesal seumur hidup..

    BalasPadam
  9. agak tersentap dicitu.
    :D
    heheeh

    BalasPadam
  10. lorh sampai hati nak madukan isteri! sebabnya isteri suka bebel je.. ish ish ish

    BalasPadam
  11. hahaha..lawak la abg ben ni...

    bahaya kalau cmni..hehe

    BalasPadam
  12. ingatkan anda telah ditinggalkan.. anda telah dimadukan?? huhuh!! bahaya betul~~

    BalasPadam
  13. Buwahahaha! What a nice twist! :-D`

    BalasPadam
  14. hahahaha.....ok!xmau membebel :D

    BalasPadam
  15. macam tak percaya 'anda telah dimadukan' yang kelua.. ingat anda da kehilangan ke.. hehe...

    BalasPadam
  16. hahaha! ada betul gak disitu hehe

    btw, ni apsai tak tidur lagi nih?? bukan ke doktor dah pesan suh rehat tidur awal? nanti bertambah sakit sapa yang susah? <- saja tolong membebel bg pihak Zla supaya tak dak can dia di madukan hahaha! ;-)

    BalasPadam
  17. hhheee~ tanda dah dimadukan?macam tu pulak ye..erk..bebel tanda sayang. *gulp*


    eh. now kol 2 pun xtdo lagi? harus tdo lah abg beng. kne bebel ngan wife kang xtaw..hihi.nunite bang beng :)

    BalasPadam
  18. hahaha tak boleh berhenti ketawa seyh.
    sy ingatkan abg ben nak ckp mungkin si suami dah takde kat muka bumi ni sbb tu xde siapa nak sepahkan barang.
    ekekeke rupanya dimadukan. ehehe

    BalasPadam
  19. thumbs up ! like like like . haha :)

    BalasPadam
  20. hal ni susah nk kata BEN...

    ade suami tuh, isteri baek punya umat pon dia boleh kawen lain..hik3!

    tepuk dada tye selera!

    BalasPadam
  21. uiks.igtkn nk kate laki tu da mati..
    upe2nye da kne bermadu lak isteri tu..hahaha

    BalasPadam
  22. besty entry...
    tp kalau blh jgn arr lelebih plak kalau ye pm nak sepahkan rumah.
    kasi belas arr sikit.

    BalasPadam
  23. bayangkan kalau suara itu yang hilang... pergi buat selama lamanya... macamana?

    BalasPadam
  24. haiiii..mintak dijauhkanla..

    jarang bebel kat suami..suami bebel kat sy adalah...

    BalasPadam
  25. hahahah... dimadukan terus...
    mmg kene atas muka btul :P

    BalasPadam
  26. ben,saya takdela ckp ngan suami saya camtu,paling kuat pon soh pakai pampers ank je...)

    BalasPadam
  27. ai ai..ingatkan jd balu td..muahahahahaha =))

    BalasPadam
  28. hehheee.. Alhamdulillah.. tak perna membebel mcm tu... ^_^

    BalasPadam
  29. wahai suami, cuba bayangkan bila baju tidak lagi bergosok, tuala tidak lagi berbasuh, kasut tidak lagi bersusun, pinggan tidak lagi berbasuh dan tiada siapa lagi membuat kopi. apakah tandanya isteri telah balik kampung? atau telah pergi buat selamanya?

    http://adzriel.blogspot.com/2011/03/masalah-kecil-pun-nak-bercerai.html

    BalasPadam
  30. mungkin si suami tu dah takda dalam dunia ni BEN..

    BalasPadam
  31. haha,,yg kat atas tu baca best tp bila part kena madu tu adoii..x bole blah la,,kesian kat bini tau..hehe

    BalasPadam
  32. Alhamdullilah..suami I tak cam tu..he..he..

    BalasPadam
  33. kalau takde sape yg peduli pasal tuala, pasal itu dan ini, lagi seksa hidup suami.. ;)

    BalasPadam
  34. Orang PEREMPUAN hatinya di mulut... habis dia luahkan, dia akan OK ~ *wink

    BalasPadam
  35. wahhh...cemassss bila abg ben buat pesanan mcm ni...haha

    BalasPadam
  36. hahahahah..lawakla...

    gud morning bro!^_^

    BalasPadam
  37. awatnya abg ben?

    ufo terbang kaa?

    BalasPadam
  38. like ur tiori en ben..hahaha

    BalasPadam
  39. hikhikhik... dah dimadukan rupernye,... tamo lah! ~simpang~ hihihi...
    1st tadi ingtkan si suami dah meninggalkan dunia..rupenyer meninggalkan rumah jer... baru nak tangkap feeling.. hihihi...

    BalasPadam
  40. tak maw la kata macam tu abg ben...heheheee

    BalasPadam
  41. hahaha ingatkan suami dia dah meninggal upenye dimadukan adess.. sadis sungguh.

    BalasPadam
  42. ben... nice .. entry la ..
    kulin.. setuju jugak kan ...
    suami isteri .. mesti perlu ada .. pro n kontra.. baru meriah ..

    kekadang bebalan mcm ni bukan kat somi istri ja ...mak n ayah pun suka gak .. tapi semua best juga kekadang kan kan .. emm

    BalasPadam
  43. Dan saat itu, anda mungkin akan merindui semuanya.

    BalasPadam
  44. hehhe...
    boleh pula gitu...
    ayah OE kata, 'kalau satu hari tak membebel, itu mesti bukan ibu kau. itu mesti ada orang lain yang dah menyamar jadi ibu kau...
    dengan membebel tulah kau boleh kenal itu ibu kau...'
    hehehe betul jugak...
    kalau OE dekat asrama, bebel ibu tulah OE nak dengar...
    (n_n)

    BalasPadam
  45. @ Kulin..hahaha..ingatkan tanda nak jadi janda.

    One day percayalah..semua wanita yg telah berumah tangga akan jadi janda juga sebab kematian itu pasti. So tak perlu nak trauma sgt.

    BalasPadam
  46. oppssss...tak bek ngata para isteri tau...semalam kan hari wanita...saje nak bakar ye en.ben...tak mo tak mo...mentang2 org lelaki senang nak bagi madu....bukan main lagi eh..kalo lelaki plak suke membebel macam kes somi saye camne eh??? kasi madu ke kasi racun??? erkssss

    BalasPadam
  47. wahh~ statement bahaya ni abg ben. menakotkan jer.. T_T

    BalasPadam
  48. hehe sibbek saye bukan jenis yang kuat membebel kt suami..:P

    BalasPadam
  49. dimadukan oh tidakkk...tapi kalau dah tiada...merana....

    BalasPadam
  50. hahah... i like this entri...... ahhaha

    BalasPadam
  51. alamak,

    kalau dimadukan, tak per lagi

    Kalau suami meninggal ~ ~

    huhu =(

    BalasPadam
  52. tsk! kesian kat bini tau.. nak madu2 laks.. hehehe..

    BalasPadam
  53. as salam..

    er..madu..hehe.
    kalau suami, suka la.
    isteri? mungkin kapak kat tangan

    =D

    er..meninggal?

    =s

    BalasPadam
  54. eleh nak bermadu konon..sorang pon tak terlepas..ada hati nak cari madu..amek madu sebotol bagi mnm baru tau...mesti tobat tak nak cari madu dah..wakakakakaka

    BalasPadam
  55. salam abg ben...
    tp tu kn mmg sifat seorang perempuan i.e. isteri...
    cuba suami bayangkan pulak...
    setiap hari xde org berleter..
    sunyi kan...
    dan paling sadis...
    org tu dh x ada dlm hidup seorng suami

    BalasPadam
  56. cisss mu ben!
    tengah feeling-feeling siap bergenang air mata dah..ala-ala penyesalan..
    mu potong leleh betullah!
    terus tak jadi nangis..
    hayooo..madu???
    "nanti saya kooorekkkk...bijik mata awakk.." baru tauu..!

    BalasPadam
  57. HAI BEN..LAIN JE BUNYI..HI3..

    BalasPadam
  58. issh statement abe beng nie ...

    biasanye tu lah alasan laki bila nak kawin lain .... "isteri saya suka membebel"

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.