Jual maruah kerana blog ?

by - April 28, 2011

 

Sepanjang aku berblog ni , pelbagai ragam manusia aku jumpa.. termasuk ragam aku sendiri laa.. hehe.. Ikhlas berblog ? Berapa ramai yang ikhlas ? Aku sendiri , berblog kerana tau berblog mampu memberi pendapatan sampingan ..

Tapi janganlah sampai jual maruah semata mata nak bukak mata seseorang untuk naikkan blog kita .. Dari seorang yang menutup aurat , dibukanya aurat.. Kalau bukan merokok terus jadi perokok semata mata nak tunjuk kita ni blogger yang open minded..

Malulah ... Berapa sangat kita boleh dapat sampai sanggup gadaikan maruah ? Tu baru kecik je.. Ada yang sampai sanggup biarkan diri dipegang oleh 'mereka' yang bukan muhrim mereka sendiri tu camana ? Hanya semata mata nak tackle 'mereka' untuk mendapatkan rezeki ?

Itulah cara blogger mendapatkan nama ? Itulah dikatakan berdiri atas kaki sendiri ? Aku .. mungkin ada yang nampak aku hina kerana mempergunakan blogger .. Tapi kalau dia bukak mata , dia tau .. blogger ni umpama rantai besi.. Bila bersatu , lebih kuat dan mantap ..

Pilihlah mana satu .. Berdiri seorang diri atau .... Bagi aku , blogger perlu bersatu .. tiada apa yang perlu dibuktikan sapa bagus sapa yang lebih bijak ..

Suara blogger adalah suara individu.. Bila bersatu , maka lebih padu !

You May Also Like

30 comments

  1. memang ade ek yg macam tu? ishk.. nauzubillah..

    BalasPadam
  2. assalamualaikum abg ben.. sangat tertarik dengan ayat terakhir tu.. terima kasih sangat2 semoga panjang umur murah rezeki.. :D

    Suara blogger adalah suara individu.. Bila bersatu , maka lebih padu !

    BalasPadam
  3. 1 je nk ckp. SETUJU. Eh .. dah bape patah perkataan tu? kata 1. hihi ..

    BalasPadam
  4. ikhlas umpama seekor semut hitam di tengah malam yg gelita.. kita manusia takkan mampu menilainya. Tak kira dalam apapun kita buat, biarlah berpada pada.

    BalasPadam
  5. betul tu abg ben..kita ni satu komuniti..andai kita bersatu dan saling tegur menegur antara sesama kita pasti hidup dunia ni aman di samping dpt eratkan lagi silaturrahim..bukan mengadaikan maruah semata-mata hanya untuk nama dan glamour..

    BalasPadam
  6. Wei..apa kes sampai cam tu sekali tu, ni sekadar blog jer wei..Hargailah dirimu okay...Peace.

    BalasPadam
  7. huhuu bro ben mmg bijak! :') betul2 kte kne bersatu! sepakat mmbawa berkat :D!

    BalasPadam
  8. rupa yang cantik bukan untuk ditayang secara umum.. hmm..

    BalasPadam
  9. aku pilih untuk bersatu kerana aku x mampu berdiri sendiri

    BalasPadam
  10. muafakat bawa berkat macam ni :

    http://adzriel.blogspot.com/2011/04/bagaimana-masyarakat-lama-mengalih.html

    BalasPadam
  11. tak sangka ade yg sanggup buat macam tu..

    BalasPadam
  12. setuju banget..moh kite bantu membantu...

    BalasPadam
  13. terus terang ckp, sy berblog sbb nk cari duit tambahan..

    Entri terbaru:
    Apa Itu SPAM?

    BalasPadam
  14. ini bahasa sindiran atau betul ada blogger gadai maruah??em..kang ade pulak yang silap fikir kebanyakan blogger ni macam tu..hehe

    BalasPadam
  15. wow, post nih mmg betoi2 mbuka mata bang ben, saya suka ayat blogger suara individu, bila bsatu lebih padu..haha

    BalasPadam
  16. uisshhh ~ tak tahu plak smpai mcm tu..

    BalasPadam
  17. ada ke yg jual maruah ni, macamana ek?

    BalasPadam
  18. bersatu lebih baik.. knp mst nak berlage.. kan kan kan...
    1 malaysia.. hehe ^_^

    BalasPadam
  19. bersatu kita teguh .... kan lebih baik kita bersatu

    BalasPadam
  20. Saya sokong blogger mesti bersatu.
    Bersatu teguh bercerai roboh ;)

    BalasPadam
  21. perasan hot...perasan bagus (sampai tak boleh ditegur)...perasan cantik (tempek gambar2 x semenggah).... punca2 menjatuhkan maruah sendiri. saling ingat mengingatilah sesama kita. ^_^

    BalasPadam
  22. trbaek rr!! stuju ngn abg ben..^^)
    hidup jgn mudh d'pngaruhi..dari mempengaruhi...

    BalasPadam
  23. masyallh .. owg cm 2 mmg ada skrg ney.. bule tgk ngn mata kasar...

    BalasPadam
  24. Ieta setuju dengan pendapat abg ben tu. Apa-apa pon tepuk dada tanya lah diri.

    BalasPadam
  25. sangat2 setuju untuk entry Ben kali ini

    BalasPadam