Sapa la aku nak marah orang kan ?

by - April 30, 2011

 

Sakit hati ke kalau ada orang puji aku ? sakit hati ke kalau ada orang minat kat aku ? Sakit hati ke ? Ke takut aku terleka akibat semua itu ? Kononnya nanti aku lupa daratan .. Jadi bangga diri ???

Ingat aku ni apa ? budak kecik baru jadi terkenal ? Atau aku ni artis ? Atau gilakan glamer ? Tolonglah ... Tak perlu nak jadi tukang ketuk kepala aku untuk sedarkan aku ...

Tuuu.. orang rumah aku ada tu.. senantiasa tolong ketuk kepala aku .. Aku tau aku berdiri di mana .. Aku pernah berada kat bawah .. kalau korang sangka aku sekarang berada diatas .. maka korang silap sangat laaa.. Sangat sangat silap.

Apa yang korang nampak sekarang ni cumalah kulitnya saja .. padahal isi dia , korang tak tau apa apa langsung ..Mungkin ada yang korang rasa aku ni seolah olah best dah .. Ramai orang kenal.. cam artis.. popular gitu.. Aku boleh gelak je la ..

Sudah sudah la mencari silap aku .. aku senantiasa ingat aku kat mana .. jauh sekali nak rasa bangga diri .. Sbb tak de apa nak dibanggakan langsung !! Takat blog nak bangga ? Cuba nilai balik penulisan kita tu .. Taraf mana jeee ??

Serius aku kata , kalau takat kita cerita pasal diri kita , kehidupan kita yang mana agak unik itu , kita nak bangga ??? Malu aku sebenarnya..

Ianya cumalah satu kisah saja .. dan mereka membacanya .. itu saja.. Jangan risau.. aku spesis yang berpijak di bumi yang nyata.. Tak perlu sedarkan aku .. aku belum pakai baju bling bling dan letak perkataan DIVA atau DIVO ke kat header aku ..

Mati aku pon belum tentu bernesan maka tiada apa nak dibanggakan .. ALLAHUAKBAR !

You May Also Like

19 comments

  1. manusia abg ben. biasalah tuu.. ^-^

    BalasPadam
  2. Abg Ben ,

    Relax2...Xmo emo2... Bed Time!

    Chill

    BalasPadam
  3. BAGUSLAH ADE ORANG INGATKAN .


    MANUSIA MMG MUDAH LUPE DAN ALPA.


    DAN PERLU DI INGATKAN SELALU .

    SALAM .

    BalasPadam
  4. biarkan je bro ape orang nak kate. orang x kenal dengan diri kita memang mudah nak buat kesimpulan yang salah. Tapi bile da mati akal nanti senyap la tu

    BalasPadam
  5. terbaik Abg Ben...
    Fadah setuju ngan cakap Abg Ben tu

    BalasPadam
  6. biasalah abg ben manusia mane leh tgk kite seng sikit
    mulalah banyak bunyinye so sabar je k..
    ape2 pun hara puji abg ben mmg terbaik!

    BalasPadam
  7. Jangan pening2 abang Ben. Just follow the flow..hehe

    BalasPadam
  8. Rileks abg Ben..kool..sabar....manusia kat luar sana memang camtu..ada yang boleh terima kita and ada yang x boleh....macam entri saya My Top 10:Malaysian Bloggers(Male)..ada jugak yang x puas hati sbb sy letak abg ben no 1.. sabo jela....

    BalasPadam
  9. Saba Incik Ben..memang sifat semula jadi manusia yg x penah senang dengan kesenangan orang laen..lumrah alam...

    BalasPadam
  10. hahaha.. relaks sudey.. kalau kite makin melayan orang cam tu,maka makin menjadi2 la die nak hentam orang kan :)

    BalasPadam
  11. sabo jela... diriku juga x mengerti dengan sepisis2 itu...

    myetech9[dot]com @ Enchik Nine

    BalasPadam
  12. assalamualaikum BEN...ahhh, pedulikan depa2 tu.Klu u glamour pun biaq arrr..biaq depa tu lagi sakit hati...depa jugak yg akan makan hati..huhuhu

    BalasPadam
  13. abaikan je abg ben.. wat pening pale..

    BalasPadam
  14. http://lailyqaisyirah.blogspot.com/2011/04/cakap-laada-aku-kesah.html

    BalasPadam
  15. siapa yg buatkan BA melalut macam ni...dengki tak sudah2..apa2pun hidup mesti diteruskan...cool ok..kita sayang semua orang termasuk BA...hehe

    BalasPadam
  16. as salam..
    oh! betul! sebaik2 Isteri! =)
    sama2 ingat mengingati. tapi melalui entri encik juga, sedikit sebanyak mempengaruhi jatidiri para pembaca. macam saya

    =D

    benda baik. amik je ;)

    iklan entri 1 :

    memandu kereta boleh menyesatkan iman

    BalasPadam
  17. manusia takkan boleh tengok orang len senang...jadi jangan fikirkan mereka..yang pnting apa kita buat adalah untuk diri kita dan lillahi taa'la

    jom baca
    Al-Quran Dipermainkan

    BalasPadam
  18. BEN ASHAARI ada satu,
    tapi yang satu tulah yang hebat,
    jadi kalau nak jadi abg ben dia tak mampu, caranya ialah menjatuhkan semangat.

    So, pedulikan, haters membuatkan kita famous amos :)

    BalasPadam
  19. Relaks Cik Ben,

    Biarlah mereka nak kata apa.
    Yang baik jadikan teladan yang tak baik jadikan sempadan. Betul ke?

    Peace.... ;)

    BalasPadam