Segmen : Sapa nak join BLOGLIST aku ???

by - Selasa, Julai 26, 2011

 

Bukan aku punya laa.. tapi korang yang punya .. Aku punya penuh dah .. hehe.. kang banyak banyak , berat lak korang nak masuk ... Nanti aku gak kena marah ngan korang .. huhu ..

Dulu aku pernah buat segmen bloglist.. Bagi mereka yang dah join dulu , rasanya dia tau prosedur segmen ni .. Aku rasa bloglist lama tu dah boleh direfresh dah tu ..

BACA BETUL BETUL SYARATNYA !!

Bagi blogger blogger baru , ni masa korang nak tersenarai dalam blog blog rakan blogger yang lain .. Bukan mudah woo nak tersenarai dalam bloglist mereka.. kan kan ? Dengan cara ni , insyaAllah .. kita suka sama suka bertukar url blog... TAPI jangan tipu !! Ada kes dulu , dia kata dia masukkan tapi tak masukkan .. haaa.. Tapikan ada gak url blog tak leh dimasukkan .. ada error kan ?  Ok, copy error tu , korang paste kat google seach engine tu.. nanti akan ada tutorial bagaimana nak masukkan link tu .. ( belajar google tau ..jgn asik tanya orang .. meluat diorg nanti .. :)  )

Ok... Nak join ? Syaratnya mudah saja.. cam biasa buat entri.. Lepas buat entri , korang tunggu senarai url blog yang akan dinaikkan di SINI (senantiasa dikemaskini dari masa ke semasa ) ..Pilih mana mana blog yang korang berkenan , kemudian ajak dia bertukar.. tinggalkan komen di blognya dan bagitau yang korang nak tukar link dengannya.. INGAT , ini hanya boleh dilakukan dengan blogger yang join segmen ni saja .. PERTUKARAN SUKA SAMA SUKA !  Kalau dia tak jawab , makna dia tak berminat.. senang je kan ?

Kalau ada blogger berminat , masukkan dalam bloglist baru .. Pastikan bloglist itu diletakkan dalam blog kamu sendiri !! Bukan blog yang lain yang mana korang buat satu blog khas untuk bloglist.. tamo tamo tamo ! Tidak adil begitu !! Faham skang ?

Jom mulakan ..

  1. Buat satu entri .Letak header ben ashaari blog .
  2. Tajuk .. BEN ASHAARI AJAK JOIN BLOGLIST BLOGGER BARU dan linkkan ke entri ni ..
  3. Siap ? Tinggalkan url entri di ruangan komen ini .. Tu jer .. tak susah kan ? Tutup , jam 10 malam .. hari ini .. Rujuk tarikh entri ni..

Selepas 24 jam ... nak delete entri korang tu , boleh jer.. tak semakkan blog korang kan ? Tu cara join segmen blog ni .. Hari ni punya segmen adalah untuk hari ini .. Esok ? Lain cerita .. hehe.. jommm...

You May Also Like

213 comments

  1. moga -moga sempat...!hehe =)

    http://nissajalaluddin.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-ajak-join-bloglist-blogger.html

    BalasPadam
  2. meh join cepat

    http://laman-ayahsu.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-ajak-join-bloglist-blogger.html

    BalasPadam
  3. ada ke yang tipu? hope sudi dgn ikhlas k tukar sama tukar... no cheating2 k... no lain bloglist... kejujuran ptg dalam ikatan sesama kita...

    BalasPadam
  4. memang lewat sgt bukak blog...hahah
    xpela ziarah sini je :)

    BalasPadam
  5. ala kasssseeeemmmmm kenapalah setiap kali berokband Cik Kuntum buat hal BENASHAARI buat program best2 uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bang ben tak leh tawar menawar ke wehh

    BalasPadam
  6. nak join yer
    http://mamaaerish.blogspot.com/2011/07/segmen-sapa-nak-join-bloglist-aku.html
    tq

    BalasPadam
  7. im here :)

    http://diya-mys0ul.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-ajak-join-bloglist-blogger.html

    BalasPadam
  8. join my to blog!!
    http://awasadaboys.blogspot.com/2011/07/santai-bareng-ben-ashaari.html

    BalasPadam
  9. da join da....:-)

    http://asyarielifez.blogspot.com/2011/10/santai-bersama-ben-ashaari-segmen-sapa.html

    BalasPadam
  10. kindly pay a visit here...
    http://skinnystar.blogspot.com/

    BalasPadam
  11. Punye belek blog abg..terjumpe ntry 2tahun lepas ni..heh eh eh

    BalasPadam