Komen Pilihan

by - Selasa, Mac 29, 2011

 

image

" BILA BLOGGER BERSATU "

Aku terfikir... kenapa blogger sukar bersatu ? Apakah benar mereka kata , bangsa kita ni tak boleh tengok orang lain berjaya dan akan pastikan si dia tu berada di takuk yang sama seperti yang lain ?

Aku terfikir juga.. perlu ke blogger bersatu ? Untuk apa kita bersatu sedangkan pulangannya , blogger tu yang untung kan ? Agaknya la kan.. apa yang korang fikir yer ? Apa pendapat korang mengenai dunia blog ini sebenarnya ?

You May Also Like

43 comments

  1. perlu..
    bila blogger bersatu..
    alam maya semakin aman dan bhagia..
    kih3

    BalasPadam
  2. ble bloger bersatu??..kte bley kumpul kn suara tuk menegakkan sesuatu yg kte nk..hehe..

    BalasPadam
  3. bila blogger bersatu ianya mewakili suara dunia kerana maya sebahagian daripada dunia

    BalasPadam
  4. ble blogger bersatu??
    kita dapat memupuk satu komuniti alam maya yang dapat bertindak untuk kesepakatan bersama..
    mana lah tau dapat bukan parti politik yang baru..hehe..senyum makna :)

    BalasPadam
  5. sebenarnya bukan jek dalam dunia blog..kita kat bumi Allah nie pun patut bersatu. Buat apa nak bergaduh-gaduh. Kalau kita bersatu, mesti kita serumpun dan akan aman damai sentiasa..

    Dunia blog nie luas. Bukan kat Malaysia jek ada orang yang berblog, seluruh dunia. Setiap ceruk ada orang yang berblog, so nak buat apa berpecah belah, BERSATU !!!!

    BalasPadam
  6. x pernah anggap papepun Ben...cuma anggap blog ni mcm catatan harian kiter jew...bezanya.catatan ni boleh dibaca semua orang...and hepi bila dapat kenalan2 baru...
    Nak pikir pasal income..jauh skali...x pernah mimpi pun....

    BalasPadam
  7. blogger perlu bersatu. contohnya macam di mesir. rakyat bersatu, jadi tertumpas lah hosni mubarak. hiks

    BalasPadam
  8. nama pon blog.
    messtila perkongsian sosial..
    samada y baik ataupun buruk je;p
    blog apisv2

    BalasPadam
  9. wah....sumer dah komen panjang-panjang...hehe

    BalasPadam
  10. bukan setakat kat blog je sebenarnya kannn..tapi tu la, manusia tak semua sama Ben, kalau semua org pikir untuk bersatu & saling menyokong satu sama lain mesti kita semua buleh hidup aman damai kan!!

    tapi tu la, kalo semua buleh bersatu, sume pon baik² takkan ada la penjara di dunia..syurga & neraka di akhirat kelak..<--seposen je nih Ben!!

    BalasPadam
  11. Pada saya blogger tidak boleh bersatu adalah disebabkan oleh SIKAP DENGKI dalam diri...

    Siapa kata kita tidak boleh bersatu.. Andainya kita buang sikap mazmumah tersebut jauh2 dari kehidupan kita.. Kita boleh melakukannya sebenarnya... THAT ABOUT CHOICE yg semuanya terletak di tangan setiap blogger yg ada... Selagi kita ada sifat MAZMUMAH tersebut... Selagi itu kita tak boleh bersatu... Buat apa kita bersikap demikian sesungguhnya hidup ini amat singkat untuk kita lalui =)

    BalasPadam
  12. dayana nk sgt knal lg rapat ngn kawan2 blogger :). mesti best ouh dpt wat rmi kawan esp yg pakar2 computer ni, lain org lain kepakaran, bole blaja dr pengalaman org lain!

    BalasPadam
  13. Bersatu ni memang sgt2 perlu..bila di bercakap pasal blogger..bukan semua terdiri dari l/belakang sosial yang sama. Jadi bila kita bersatu,,secara x langsung kita da create satu networking yang baek..jika kat dunia nyata,,aku hanya bergaul ngan golongan mahasiswa shj,,jadi bila join blogger ni dpt la aku kenal ngan para dokter,,penjawat jawatan am,,pelajar sekolah,,chef,,para ibu..Jadi kita dapat meluaskan ilmu & meminta pendapat golongan2 camni..baru la minda x sempit...

    BalasPadam
  14. dunia blog ni boleh menjadi seperti apa yang kita nak. Dunia yang kita boleh bina sendiri. Bagus juga blogger bersatu..kat alam maya..Blog ni boleh menjadi satu medium untuk menyatukan masyarakat yang semakin berpecah belah sekarang...Kan sekarang semua dah kenal blog..


    My blog: http://jackcostelo.blogspot.com/

    BalasPadam
  15. semua benda mudah je...

    kalau kita fikir ia mudah, then mudahlah ia...

    kalau kita rasa susah, makan kacang pun seksa rasanya...

    same goes to blog and kenapa kita perlu bersatu...

    kalau kita fikirkan satu benda yang senang camni..."best tak kalau bersatu dalam blogging"

    jawapan senangnya ialah... best!! so, kita perlu bersatu untuk itu, sebab blogging ni best!!

    membebel sudey...

    http://jahnscar.blogspot.com

    BalasPadam
  16. BuKaN PeRLu Je, TaPi WaJiB BeRSaTu... YeLaH, DooNia BLoG MalaYSia Ni TaKDe la BSaR MaNeR PuN... KLiK2, JMPe MuKeR YaNG SaMeR GaKS... Lau TaK BSaTu, akan BLaKuNYeR aDeGaN KuTuK MNGuTuK, DGKi MDGKi aNTaRa 1 SaMeR LaiN... JaDi TaK SeRoNoK La Lau CaMTu... PaPe PuN, JoM MeRiaHKaN DooNia BLoG MaLaYSia!~ 1 BLoG, 1 MaLaYSia... (^_____^)V

    BalasPadam
  17. adoiii.. blog kalau untng sorang2 xbest la abg ben.. xda saingan... bila ade saingan, masing2 berlumba2 nak wat yg terbaik! kan? kan? kan?

    BalasPadam
  18. Blogger mampu bersatu tetapi kesatuan perlulah atas dasar yang positif.
    3 Bahagian Sabar

    BalasPadam
  19. bila blogger bersatu, hidup jadi lebih aman. Sama juga dalam alam realiti, mengapa kita perlu bersatu?

    kenapa blogger sukar bersatu kerana mungkin ideologi atau ada batu penghalang lain yang menghalang blogger bersatu.

    Alam realiti dan alam maya tidak banyak bezanya. Kalau sukarnya kita bersatu di alam realiti, begitulah juga sukarnya kita bersatu dalam alam maya.

    Jangan difikir apa pulangan yang orang lain dapat bila blogger bersatu. Tidak ada faedahnya. Fikirlah ada kelebihan tak bila blogger bersatu. Itu lebih berfaedah.

    BalasPadam
  20. kalau bersatu mesti seronok kan.. tp kna selalu ingat da menjadi hukum alam.. dlm sesisir pisang.. x smuanye elok.. kan2??!

    BalasPadam
  21. oh? memang kena komen panjang2 ke?

    bagi blogger baru mesti takut nak bersatu cz ilmu masih tak de..so kena lah tolong blogger baru

    macm tu lah bersatu

    BalasPadam
  22. oh? memang kena komen panjang2 ke?

    bagi blogger baru mesti takut nak bersatu cz ilmu masih tak de..so kena lah tolong blogger baru

    macm tu lah bersatu

    Mendidih Bersama : Nizam Kaki Clubbing

    BalasPadam
  23. rukun dan damai..perlu bersatu..yg lemah kita bantu x gitu.

    BalasPadam
  24. BERSATU TIDAK KIRA DUNIA BLOG ATAU REALITI.UNTUK BERJAYA (:

    BalasPadam
  25. Tak baik gaduh2..tk de sape pun untung..

    BalasPadam
  26. sangat sokong kalau blogger bersatu. Kuasa blogger nie bukan calang2 tau, tapi tu la, masing2 sombong... dengki2.. kalau boleh sy lagi suke blogger semua bersatu and unite :)

    BalasPadam
  27. Memang perlu sgt2 blogger2 bersatu..kerana akan lahirnya blogger yg bertauliah..sbb apa? blogger yg dah lama berkecimpung dlm dunia blogging ni akan dpt mbrikan sdkit tunjuk ajar kpd blogger2 yg baru...
    untung rugi belakang kira kerana kita sbgai blogger boleh menanganinya b'sama2...berdiri sama tinggi duduk sama rendah..itu yg penting..dun be selfish...selagi kita berkongsi sesuatu yg baik dgn seseorang blogger dan ianya dimanfaatkan selagi itulah nikmat berblogging akan lebih dirasai...
    dunia blog begitu flexible kita boleh ke utara, selatan, timur dan barat namun tahap keanjalannya mesti berkemudikan akal yang waras...sebelum tangan di hujung jari kita memberikan sayap untuk menerbangkan lontaran kata kita ke serata dunia...=)

    BalasPadam
  28. Bagaimana blogger itu nak bersatu kalau dah macam-macam persatuan blog wujud kat alam maya nie...ada baiknya kalau diwujudkan pertubuhan blog seMalaysia okeh kan? Blog juga ada berbagai genre dan jika bloger itu bersatu ... pasti lebih banyak pengetahuan yang kita perolehi. Dunia blog bukan dunia baru...

    BalasPadam
  29. kita memang perlu bersatu,, sebab dapat mengeratkan silaturahim kan ;) yang jauh di dekat kan yang dekat dirapat-rapat kan tak gitu bro heheheh

    BalasPadam
  30. Bagi to'wan, blogger kita sukar bersatu kerana ada sifat mazmumah (keji) dalam hati yang namanya 'HASAD'... Cuba perhati tengok sudah berapa banyak keburukan yang terjadi bermula dari Zaman Kesultanan Melayu Melaka sehingga kepada kita hari ini disebabkan sifat ni..??

    Sampai ada seorang ustaz tu sebut dalam ceramahnya, " Bangsa kita ni kalau dah masuk neraka pun masih nak tarik orang lain sama ke dalamnya disebabkan sifat dengki.."

    Dan bagi aku dunia blog ini sebenarnya..

    Satu tempat yang boleh dijadikan ibadat jika pandai mengolahnya.. Dan jika tersalah mengolahnya ianya bisa menjadi tempat kita bermaksiat kepada Maha Pencipta..

    Komen penuh boleh baca kat sini :

    http://abuhanif186.blogspot.com/2011/03/kenapa-blogger-melayu-sukar-bersatu.html

    BalasPadam
  31. wow, komen smo dah mkin pjg. bagus2. hehe

    apa2 pon abg Ben, dunia blog ni mcm dunia realiti kat luar tu gak. kalau kat luar ada org baik, ada org tak berapa baik. maka sama jugaklah dgn di dunia maya ni. penghasut, pengdengki (btol ke ejaan ni), pen-macam-macam lagi la akan sentiasa cuba mencelah di sebalik usaha org2 yg nak bersatu ni

    BalasPadam
  32. bagi saya, perlu...sebab disamping saling kunjung mengunjungi, boleh menambah kenalan..mcm saya ni la contohnya,,,kawan2 makin dah kurang sebab susah nak jumpa kat luar...lepaking2 ke..sebab dah ada anak kecik2, membataskan masa nak lepak dengan kawan2...

    jadik, blogging ni salah satu nak cari kawan, sambil tukar2 cerita yang ada... tapi tu la...nak cari kawan kat blog ni pun susah...(mungkin sebab posting saya tak menarik) tapi nak buat mcm mana kan...yang terindah dalam hidup saya sekarang ni ialah waktu2 cerita2 tentang anak2....

    jadi, kalau boleh blogger bersatu, saling follow then disusuli dengan ziarah dan komen2 alangkah bagusnya... esok anak2 dah cesar boleh buat reunion dengan kawan2 alam maya ni....

    BalasPadam
  33. komen pilihannn. kena komen sini ke buat entry khas erk?heee

    BalasPadam
  34. ramai nye orang komen...
    nak tumpang komen juge.

    Bila blogger bersatu..lalat tak boleh serbu. hikhikhik

    macam kalau kambing kalau tak duduk dalam, yang single tu mesti kejar dek harimau.
    Sama juge blogger kalau dia dok melayan blog dia sorang2 macam syok sendiri, akhirnya blog dia tak kan kemana. Kemana? LOnDon hehehe

    tak lah...blog tu tak akan dikenali. Penulisan yang baik isi yang molek tapi takde pembaca kan merugikan... setakat saje2 nak tulis tu mmg boleh tapi rugi jika isi yang baik tak sampai ke telinga ka hati pembaca. Kata nabi..sampaikan dari ku walau satu ayat. Seburuk2 blog pun..masih ada yang isinya mampu menyentuh hati. Mungkin hati yang kita sentuh tu tgh cari sinar..rugilah kalau kita tak bersatu dan sok diam2..

    pendapat ku yang naif ini huhuhu

    BalasPadam
  35. just nak komen "bersatu kita teguh bercerai kita roboh" & "bulat air kerana pembentung bulat manusia kerana muafakat"

    BalasPadam
  36. aiiik?kenapa sume komen panjangpanjang ni??? macam bolehh buat satu entry pon ada. =='

    BalasPadam
  37. As salam~
    BILA BLOGGER BERSATU.....
    Pengetahuan kita pun semakin ampuh!.. maksud nya disini,bila kita semua bersama dalam satu tali.. makna nay akan ramai dan pelbagai ilmu yang kita kan dapa.Pengalaman alam maya pun akan bertamabah dek melihat dan mendalami dari kejadian dan pengalaman blogger.. SHARING ITU CARING !
    ini pendapat dari saya si budak belog yang baru.. HEHE

    BalasPadam
  38. as salam..
    bersatu?
    hm..
    blog + blogger = komuniti
    iman + amal = integriti

    gabungkan dua-dua boleh membentuk..

    "amal maaruf nahi mungkar"

    dalam diri blogger, bloggers..seterusnya ke komuniti.

    lakukan dengan cara yang sesuai untuk pembaca.niat mesti tetap! yakin!

    BalasPadam
  39. Apakah pendapat saya? Jom baca kat sini. haha. Panjang sangt :P

    http://callmynamesally.blogspot.com/2011/03/bila-blogger-bersatu.html

    BalasPadam
  40. Pendapat tentang dunia blog ni..?
    Kita susah nak bersatu jika masih ada sifat dengki iri hati dalam diri..
    Seronok berblog sebenarnya.. dapat kenal ramai kawan di alam maya ni, nak jumpa mungkin susah tapi bila berblog kita dapat tahu perkembangan terkini blogger tersebut.
    Banyak info2 yang boleh dikongsi bersama, dapat meluahkan rasa dan macam2 lagilah..

    BalasPadam
  41. yeahh...BLOGGER BERSATU= 1 BLOGGER...

    1 BLOGGER ibarat 1 MALAYSIA... terapkan konsep 1 MALAYSIA yang PM kita war2kan ke dalam 1 BLOGGER jugak.. mksdnya....

    SEIA SEKATA SEHATI SEJIWA..
    BERDIRI TEGUH DI BUMI..
    NYATA PUPUK SEMANGAT SATU BLOGGER..

    kan meriah dunia blog kalau macam 2..btol tak?hehehe...

    Membina masa hadapan,
    Menuju kejayaan,
    Kita semua rakyat Malaysia,
    Harmoni, saling menghormati,
    Kita satu bangsa,
    Kita satu Negara,
    Kita satu matlamat,
    Kita SATU BLOGGER!!!

    SATU BLOGGER UNTUK SEMUA ^__^V PEACE~

    BalasPadam