Khamis, 6 Oktober 2011

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:26)

Bab 1 : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] ..

Bab 2 : [2:1] [2:2] [2:3] [2:4] [2:5] [2:6] [2:7] [2:8] [2:9] [2:10] [2:11] [2:12] [2:13] [2:14] [2:15] [2:16] [2:17] [2:18] [2:19] [2:20] [2:21] [2:22] [2:23] [2:24] [2:25] ..

 

"Tapi keluarga Adawiyah tak boleh terima Ben kan ? Marah mereka nanti pada Adawiyah.". Perlahan saja suara aku .

 

Mata Adawiyah bergenang namun dia cuba menahannya.

 

" Ben .. Ada dah cuba.. Tapi tak boleh. Ini kali pertama Adawiyah sukakan seseorang .. ". Menitis juga akhirnya ..

 

Aku tunduk hiba. Kasihan melihat gadis di depan aku ini yang mana pernah aku sukakannya dahulu tapi segalanya dimusnahkan kerana semata mata darjat ! Sesuatu yang cukup aku bencikan dari dulu.

 

" Hurm..". Itu saja yang mampu aku ucapkan.

 

" Ben tiada perasaan pada Ada ? ". Sebak suaranya.

 

"Sekali pun Ben punya perasaan , apa yang mampu Ben buat ? Ben tak sanggup bawa lari anak dara orang ! Ben tak nak Adawiyah buang keluarga kerana cinta !  Ben tak nak Ada menyesal satu hari nanti ! ". Tegas sekali jawapan ku.

 

" Adawiyah sanggup Ben .. Ada sanggup.". Mengalir deras airmatanya.

 

" Ada , kita ke sini untuk belajar.. Ben perlukan semua ini untuk masa depan. Ben bukan anak orang kaya. Ben belum bersedia untuk .. ". Terhenti di situ kata-kata aku bila melihat Adawiyah mengemaskan barang-barangnya dan memasukkan ke dalam beg.

 

Adawiyah berdiri dan berjalan keluar dari cafe tanpa menoleh ke belakang.  Aku cuma mampu mengeluh . Aku sendiri dah buntu. Apa yang perlu aku lakukan ?

Tiba-tiba terdengar bunyi kereta membrek dengan kuat. Aku mengangkat kepala .

 

Adawiyah !!!!!

 

-SAMBUNG-

7 komen :

cik Beskod berkata... [Reply to comment]

wah.. bnyak tertinggal part huh nsib baik sempat kejar hehhe..

adawiyah kemalangan ke??

mas saari berkata... [Reply to comment]

haaaaaaaa...Ada accident ke?
makin suspen ni!

aku dan segalanya berkata... [Reply to comment]

kena langgaq ka??haihhh...cpt sambungggggg

Snazzy Naz berkata... [Reply to comment]

xciden plak dah? adoooi~ tak sukanya cerita ala2 drama melayu yg biasa camni

Ujang9897 berkata... [Reply to comment]

wei...dah mcm yusuf haslam la duk sambung cita tak abis2....ish

Sunah Sakura berkata... [Reply to comment]

hoh??? aiyakkk! mana ada eksiden ma... semut aje tu kene langgar... :p

Amirah Jafri berkata... [Reply to comment]

Mak ada keee? haiyok

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI