Mari memasak bersama BEN ASHAARI

 

Salam 1Blog... Selamat malam .. Hehehe... malam ni aku ada satu resepi khas untuk adik adik , abang abang , akak akak ( akaaakk jugak ) , pakcik makcik dan semua laa... letih nk taip satu satu ..

Ok .. resepi malam ini dipanggil NASI GORENG KEYBOARD ... Jangan risau.. takkan ada keyboard dalam nasi goreng tu.. Ini semua gimik semata mata .. Okeh ?

Baiklah .. malam ini aku dah sediakan dua orang tukang cuci pinggan mangkuk aku .. Diperkenalkan ciK waNi dan misz sheyla manakala setiap tingkahlaku mereka akan di awasi oleh  pegawai selia iaitu the triplets ..

Kita mulakan sekarang ye ?? Mula mula kita sediakan bahan-bahannya :

BAHAN-BAHAN YANG DIPERLUKN :

  • 3 cawan nasi semalam,mintak kat Zana ..
  • 1 biji bawang besar jenama Izamir Ridzwan
  • 2 ulas bawang kecil yang dimakan wida semalam ..
  • 1 batang serai (pinjam kat Ummi Iman jer )
  • 1 kiub tom yam "Maggi" ( g beli siap kat kedai azean )
    30 ekor udang dibersihkan oleh AROL DSHW dan diana

Okeh .. itu antara resepinya la.. ada lagi tapi yang lain tu dirahsiakan .. Skang kita mulakan memasak yer ..

Mana tong gas ni ????? LULUUUUUUUU ..ooo LULUUUUU ... Ya Allah... dah lari budak ni !! Ada ke patut dia lari ngan tong tong gas aku sekali ?? Dah tu camana nak masak neh ???

Terpaksa kensel.. kita g makan je la kat kedai awe Lampu suluh. Dengar cerita , pelayan dia yang bernama Mais dan Fatihah dok mencari pasangan untuk masuk ke rancangan MARI MENARI .. Lagi best kan ? Dah .. tinggalkan semua tu... Kita g makan kat sanaaaaa ... semuaaaa aku tak tanggung.. ehhehe..bayar sendiri yer !

39 ulasan:

  1. hahahahaha...
    nasi goreng keyboard ea...
    sangat cumil...;)

    BalasPadam
  2. Hahahaha.. mule² senyum je bace last² ketawa berguling², ape kes lak si wida tu makan bawang segala.. hahaha.. LULUUUUU tu lari dgn tong² gas.. memang kreatif la bro Ben ni..

    BalasPadam
  3. wah best2 derang... siap kena masak dan dimasak..;)

    BalasPadam
  4. kat mana nk cri bawang jenama tuh?? hehehe

    BalasPadam
  5. warghh,, best nye..hoho
    abg ben, camne nk wat nama saya ada dalam entry tu? saya ada terlepas pndang ni..huhu

    BalasPadam
  6. tetiba teringat resepi kejayaan time dolu2. camni la lebih kurang kan. ahakks.nostalgia

    makin kreatif incik ben. nasi goreng ni mesti holioww punya :-bd

    BalasPadam
  7. mantop n meletop!! heehee..agakx ada harapan ke diriku nak tersenarai spt mereka yang bertuah ini...

    BalasPadam
  8. hahahhaha. lepas ni encik ben bleh jd pengacara masak2 kt tv gnti chef wan ke sape2. haha

    BalasPadam
  9. BA; Ha3...mkn spi kenyang ; dh kenyang bayar sendiri...:)

    BalasPadam
  10. oh, motif nak perkenalkan blogger la ni eh

    BalasPadam
  11. haha,ade bakat jdi cm chef wan.,hehe

    BalasPadam
  12. wohho~
    nasi goreng keyboard ni punya bahan2 nak ambik kat mana?

    BalasPadam
  13. nih macam resepi cik mat gebu je nih...baru je bace td....hahaha...

    BalasPadam
  14. Pandai Ben wat lawak...kreatif gitu...

    BalasPadam
  15. ko memang terlebih kreatif ben
    kalau aku buat entry mcm nie..adakah yang sudi?...hahaha

    BalasPadam
  16. ^^ baru nak salin resipi.. ngeh3... pasni penuh pulak dok tunggu cerita Mr.Ben ni.. hua3

    BalasPadam
  17. hahaha.. ini semakin kreatif :)

    BalasPadam
  18. sedap pulak dengar nasi goreng keyboard..nak suruh jugak abg ben masakkk !!
    heheeh..

    last2 makan kat kedai..

    ish2 LULU g mana pulak??

    BalasPadam
  19. lawak kenalkan blogger yang sgt kreatif.. =)

    BalasPadam
  20. baru nak save resepi abg ben .
    aleh2 secret recipe .
    duhhhhh
    malam ni malm ketawa eh eh .
    dari tadi je asek ketawa .
    tahniah tahniah .
    tiada lagi emo bila korg klik benashaari.com .

    BalasPadam
  21. askum bro ben....
    saya nie bdk baru....so nak tanya bro ben la...mcm mana nak buat page blog kite ade muzik?

    BalasPadam
  22. hahahahahaha gelak guling2 dah haku bace senarai resepi tuh hadoiila...dah terai tadi masak gune resepi tuh perggggghhh konpem tak jadi...hikhikhik *peace*

    BalasPadam
  23. kreatip betul citer abang Ben..xsbar tgu crita lain lagi :p

    BalasPadam
  24. wah..bile la nk tag SJ nih..iuishs3

    BalasPadam
  25. sgt suka entry nie, very creative!

    BalasPadam
  26. hahaha..saya pelayan cari pasangan menari???omg omg..
    ;p
    thanks encik ben..x)

    BalasPadam
  27. tang serai pinjam tu yg x leh tahan... adoiyaiiii... kalo pinjam kene pulang balik ye en ben, kalo mintak, foc bole dtg mintak lg lenkali ye... ekekeke

    BalasPadam
  28. hahahah XD nasik semalam .. lawak je baca .. first baca dah macam hantu raya ketawa .. heheh xp

    BalasPadam
  29. sedapnya nasi goreng..kekeke

    BalasPadam
  30. hahaha.. suka entry nie.. lawak.. :)

    BalasPadam
  31. wah..
    cik wani like..
    hihihi..sgt kreatif..
    even jd tukang cuci pinggan..
    ahak~~

    BalasPadam
  32. Kelako betul entry En Ben malam ni!

    BalasPadam
  33. terbaiklah abg =)
    kreatif gila ..
    hahaha ..
    hilang bosan baca blog abg nie

    BalasPadam
  34. hahhahaa...entri terbaek 10staar.....hihaihiahia....kelaka gile...

    BalasPadam
  35. huhu.. mcm tau² jerp en.ben ni.. umah Ummi Iman byk serai.. erkss.. nk pinjam.. nti kena pulang taw.. xpe la Ummi Iman sedekah jerp.. :P

    BalasPadam
  36. waaaaa..jadi tukang cuci pinggan jek..hahahahahah

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.