Lagi blogger menjawab ..

by - Jumaat, Disember 03, 2010

 

Hurm .. Aku tak tau la nak kata pe .. Ada satu jenis perasaan dalam hati aku ni .. Perasaan yang mana mmg sangat sakit bila melayannya .. Seolah syaitan membisik kata kata 'manis' untuk menyedapkan hati tetapi sebenarnya amat menyakitkan untuk mereka mendengarnya ..

Istighfar .. berzikir ... amalan yang patut dibuat setiap masa tanpa mengira masa untuk membersihkan hati ... Sangat merosakkan jiwa jika dibiarkan begitu ..

Letakkan diri kita di dua tempat ini .. satu majlis ilmu yang di hoskan oleh Dr. Fadzilah Kamsah .. Pakar motivasi negara .. Sememangnya bila habis je majlis itu , pasti kita akan keluar dengan penuh bersemangat seperti baru diisi dengan satu tenaga baru .. Suruh buat apa saja , mesti buat dengan bersemangat .. Yang pastinya , senyuman pasti terukir di bibir ..

Dan satu lagi.. kita g la ke ceramah ceramah parti politik .. Pergh... macam macam boleh kita dengar .. Segala kata kata mereka akan masuk ke hati kita  dan seterusnya boleh merosakkan jiwa kita jika tidak berhati hati ..

Begitu juga dengan dunia maya ini .. Hati hatilah .. Yang mana patut menjadi bahan bacaan harian kita .. Sama sama bersihkan jiwa kita .. Ingatlah .. Setiap apa yang kita baca , itulah makanan rohani kita ..

Ok.. sambung segmen tu .. erm.. bagi aku segmen ni , bagus untuk blogger baru membetulkan blog masing masing .. lepas baca cuba tengok kekurangan yang ada dalam blog tu, ok ? ..

Senarai seterusnya dan yang terakhir :

OK.. bagi yang aku tak masukkan lagi.. Tolong pastikan dulu yer , kot ada yang dah masuk yang lepas .. tapi kalau benar takde tu.. hehe.. maaf ... Paste kat entri ini secepat mungkin . Termasuk segmen yang lepas belum aku updatekan lagi..

Harap maaf yer ... tak terkejar den .. hehe.. Terima kasih ... Pasni segmen baru ye ..

You May Also Like

11 comments

  1. kadang2 kita sentiasa fikir hati orang, sehingga hati kita sendiri kita tidak lihat, bagaimana zikirnya, bagaimana tenangnya....=)

    sambail kita jaga hati org, jgn lupa melihat hati kita..=)

    BalasPadam
  2. kenapa dia menjawab...adoi..sian abang ben...hahha..
    sabar yer..
    sabar lagi bagus...

    btl kata alien...

    BalasPadam
  3. Yeay! mine was here. err i think i've post my link wrongly kt previous comment.. uhuk. Thanks Mr Ben! Jemput2 mai number 12! Tehehehe :")

    BalasPadam
  4. BA, saya suka baca segala coretan anda.... ada yg memberi semangat, ada yg buat saya berfikir kembali...tq..

    BalasPadam
  5. blog azza tade, dah pastikan da, smua blog y abg ben post dah blogwalking, yakin takde

    http://zaza96.blogspot.com/2010/12/bila-si-dia-bertanya.html

    BalasPadam
  6. bila baiknya hati,seluruh jasad jadi baik..tapi tu r,sush nak menjaga hati ni..

    segmen tu,mcm tak prasan lagi nama sy..tapi bro leh r double check ke,tadi dah reverse2 entri cam tak nampak..normal r tu 60++ blog nak manage..tapi jwpn sy agak panjang..terlebih2 plak..hehe

    url : http://www.izwanyusof.com/blog/bila-si-dia-bertanya/

    BalasPadam
  7. http://rabiatul-adawiyahcute.blogspot.com/2010/12/bila-si-dia-bertanya.html

    atul da check, tp xde p0n nama atul.

    BalasPadam
  8. gua lebih tenang lepas abes exam. kih3

    BalasPadam
  9. en. ben lupa saya... kecik ati.. kecik ati.. ekeke... saya dah check satu-satu, memang tak de en. ben... hehe...

    ni link saya,

    http://mrsamirul.blogspot.com/2010/12/bila-si-dia-bertanya.html

    Thanks en. ben..=)

    BalasPadam