Kenangan manis aku sebagai blogger ..

by - Isnin, Disember 13, 2010

 

Aku tak nak ingat yang tak manis .. Wat cacat je hati aku ni .. baik aku kenang yang manis .. lagi best kan ?

Aku mula berblog pada hujung Ramadhan 2009 .. seingat aku pada bulan September kan ? hehehe .. Seronok ? Sebenarnya lebih pada mencabar .. Bayangkan cerita kita menjadi bacaan orang .. Dapat 5 orang masa tu masuk pon dah bersyukur sangat !!

Harapan selepas itu , nak kasi up lagi .. 5 kepada 10 .. kemudian up lagi tinggi .. 20 .. Wah.. Kalau dapat 20 masa tu dah boleh buat kenduri 3 hari 4 malam wooo ..

Dari situ , aku kenal ramai blogger ... Dari sekolah rendah hinggalah yang bergelar suri rumah tangga .. Wah.. bayangkan .. kawan kawan aku ni bukan duduk KL je tau ... Satu dunia ada ... Cakap jer nak g mana .. semua ada yang tersedia menanti ..

Antara kenangan yang aku tak dapat lupakan , jasa baik seorang rakan aku di DENMARK .. SUEJOSHUA ... Dia sanggup menolong bos aku yang kebetulan nak studi di sana dari A hinggalah Z sedangkan kami hanya berkenalan dalam blog sahaja !!!

Ramai lagi kenalan seperti KNOR  yang sanggup mengirim roselle yang ditempah khas dari Jordan untuk mengubat tekanan darah tinggi aku .. Percuma ok !! Kemudian aku dilayan dengan baik sewaktu aku pergi bercuti ke Terengganu ..

Lagi ... urusan percutian aku ke PULAU TIOMAN ... Di uruskan oleh Kak Ummi Zaihadi dari A-Z .. aku cuma perlu drive hingga ke jeti .. ada ceritanya dalam blog ni.. korang search jer..mesti jumpa ..  Yang tak asing lagi .. sudah tentu Che Mat Gebu kita ni haaa ... Segalanya bermula dari dia .. kalau tak kerana dia , belum tentu aku kat sini lagi .. kan Mat kan .. hehe...

Banyak lagi la .. seperti Siti Rahayu yang aku kenal dari FB  yang mana dia ni buta IT ( sori yer ayu ) namun kecekalannya , dia dah ada 'benua' dia sendiri dalam dunia blog ni .. haaa..  Ada sekali tu aku g Johor bersama wife aku ... dia jemput berehat di rumahnya .. Pergh.. kali pertama jumpa terus di offer gitu.. Bukan senang orang nak percaya pada kita kan ?

Banyak lagi la.. nak tulis pon panjang sangat nanti.. boring korang lak kan ? Tapi yang terbaru ialah ... korang tau la kan .. Konsert BSN tu haa... Bayangkan si pengirim email tu siap keluar jemput aku untuk bawak masuk .. Security pon tak leh kata apa tau ! Haaa... penangan nama 'blogger' .. haaaaa .. Terima kasih Emi.. Pelakon nehh .. Aku selalu buat kerja rumah sebelum jumpa orang... hahaha..

Dunia blog ni cukup indah ... ramai aku kenal ... ramai jadi kawan .. Kengkawan yang aku kenal sewaktu gathering di Alamanda .. Sanggup diorng turun walaupun terpaksa drive , naik erl .. huhu.. terharu aku .. Semua cerita aku dah abadikan dalam blog ni... Dalam blog ok.. bukan dalam diari.. segalanya aku kongsikan bersama ..

Tulah blog .. mcm mcm boleh dibuat dengan blog .. hurmm .. Jadi fikirkan semula jika nak tutup blog ...

You May Also Like

28 comments

  1. bertuah nya kalau mcm tu. dunia blogger mmg indah kalau ada ramai yg menghargai :)

    BalasPadam
  2. memang pon abg ben,dgn belog ni yg x kenal n xpenah tgk muka pon tp bleh rapat dan mesra...sumenya bermula dari penulisan dan buat org kenal kita...

    BalasPadam
  3. ad jugak review catatan lama incik ben..hehe..ambil pengajaran dari situ.. =)

    BalasPadam
  4. hope sy pun dpt jd cam en.ben...
    perjalanan baru bermula.......
    truja lak asernya :)

    BalasPadam
  5. wow..sangat besh kan..paling besh biler kite boleh ramaikan kawan2..dan kawan2 tu plak kawan yang benar baik hati..kawan yang dah lama kite kenal pun belum tentu boleh buat perkara yang sama...

    BalasPadam
  6. terharuu baca..
    dunia blog ni kalau pandai guna without misused, pasti berguna dalam hidup dan kehidupan!

    menghargai adalah tunjang kepada kebaikan dalam perkenalan tak kira di alam maya ataupun realiti.

    BalasPadam
  7. best yer jdi macam bng ben kan ..sekejap sahaja sudah amai follower n penulisan bng ben pon menarik .. jadi pencetus ayie nak terus berblog nampak yer .. terima kasih ..

    BalasPadam
  8. betol ckp bro ben.. makin lama berblogger makin ramai pengalaman kite dapat.. =)

    BalasPadam
  9. wah, tok dpt rasa betapa manisnya pengalaman itu ben!!! Nak ikot jejak ben lah...

    BalasPadam
  10. mmg betul tuh...sama yg berlaku pd diri sy...xpenah jumpe pon tp da mcm adik bradik rasenya...hebatnya dunia BLOG ni...

    BalasPadam
  11. entri ni memang sangat memberikan inspirasi kepada diri ini. thanks abang ben!


    p/s: Jom join pertandingan pantun paling menarik dan kreatif!
    http://burungman.blogspot.com/2010/12/pertandingan-pantun-paling-menarik.html

    BalasPadam
  12. salam ..

    yup! melalui blog kita dapat melihat betapa indahnya kehidupan. Ia penuh warna-warni. Apa yang penting, blog menjadi lakaran kehidupan yang boleh dikongsi dan direnungi bersama.

    Terharu bila terima usikan dan ajakan dari teman-teman blogger ..

    BalasPadam
  13. huhu..mmg rasa nk nangis je baca entri ni..
    mmg dunia blog best giler walopon sy newbie tp sy rasa kehangatan blogging ni..hehe

    BalasPadam
  14. selamat malam!ahaks!

    penceritaan abg ben yg menarik!

    BalasPadam
  15. yup..sangt sweet to remember...bnyk kngn yg dpt..yg tk bleh bla kta tk knl pon orng tu..tp smbng mcm da knl lma..yala mlalui blog ni kta tk dpt tau perwtkn sbnar orng tu..tp semunya kwan..best2!

    tmbhn En Ben ni bnyk idea memjukn dunia blog..sy sokong sumer usaha En Ben..serius segmen En Ben buat blog saya rmi kwn n pnngunjng..thnks sngt!

    BalasPadam
  16. klu mcm tue usia kita berblog hampir same...tp utk menyangi abg ben belalang rase mybe belalang perlu lagi 3 4 tahun...

    hahaha...

    BalasPadam
  17. wahhh ..~ best nyerr.. mcm2 pngembaraan bersama blog

    BalasPadam
  18. beznya abg..abg mesti bloger terkenal..da macam artis lak..hehe
    haniey pn nk jadi cam abg...tp haniey xla sepandai abg..

    BalasPadam
  19. salam Ben...
    Budi akak sekelumit cuma...x terbanding dgn ilmu yg Ben curahkan pd kami bloggers di sini...Tahniah atas kejayaan Ben, semua usaha Ben juga kan...kami ni suka nak memanjangkan silaturrahim di sini..

    BalasPadam
  20. BA; Kenal gak ngan Siti Rohayu tu.....Kenal kat dlm blog jelah....:)

    BalasPadam
  21. salam ben..

    cam ummi kata apa yg kita org lakukan hanya kecik jer tu ben. lagipun semua dgn izin Allah kan. segalanya dilakukan dgn ikhlas tanpa mengharapkan apa2 balasan.. persahabatan antara kita lebih bernilai dr apa2 yg lain..

    terima kasih kembali pd ben, kerana banyak membantu k.nor dan secubitgaram.

    BalasPadam
  22. Terima kasih pada ben, apa yang saya bantu blog BA untuk dikenalkan pada blogger2 dikalangan kami dulu, cuma "pemanas" saja, selebihnya usaha Ben sendiri. Terus terang saya bangga dengan pencapaian BA setakat ni (dengan tak de sekelumit rasa cemburu), kalau orang kata saya pilih kasih dalam membantu blogger..yea saya mengaku dan saya ada sebab untuk buat semua itu...Pada mat gebu, ben ashaari blogger telus, tegur pun cara membina, beri tips pun pada dasarnya ikhlas dan tak lokek ilmu dan banyak lagi (dah..dah..jangan mula nak kembang hidung!)...apa2 kejayaan yang anda kecapi kelak, itu ialah balasan dari apa yang anda lakukan hari ni....moga ben suksess yeaa.

    BalasPadam
  23. @::Cikgu Akim::


    entri yang sangat bermakna..buat kami blogger2 picisan lagi bersemanagat utk maju mcm abg ben..millionsss of thankssss...huhuh

    BalasPadam
  24. mmg blog ini meninggalkan byk kenangan kan bro,

    BalasPadam