Isnin, 17 Oktober 2011

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:35)

Bab 1 : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] 

Bab 2 : [2:1] [2:2] [2:3] [2:4] [2:5] [2:6] [2:7] [2:8] [2:9] [2:10] [2:11] [2:12] [2:13] [2:14] [2:15] [2:16] [2:17] [2:18] [2:19] [2:20] [2:21] [2:22] [2:23] [2:24] [2:25] [2:25] [2:26] [2:27] [2:28] [2:29] [2:30] [2:31] [2:32] [2:33] [2:34] ..

 

" Camana life Ben sekarang ? Mesti lagi best kan tanpa Adawiyah di sisi .. Kena pulak sekarang dapat awek lagi cun .. ". Adawiyah menyindir aku. Sabrina ke tandas waktu itu.

 

Aku memandang tepat ke mata Adawiyah.

 

" Kenapa Ada cakap gitu ? Ben kah yang bersalah  ? ". Aku menyoalnya semula.

 

" Ben terlalu mudah menyerah kalah ! Cepat putus asa untuk tackle keluarga Adawiyah. Semudah itu mengucapkan selamat tinggal ! ". Adawiyah mula menekan suaranya.

 

Aku diamkan diri. Aku tak ceritakan perkara sebenar mengapa aku meninggalkan dia.  Dia tak tau yang aku menerima ugutan dari seseorang untuk mencederakan ahli keluarga aku sekiranya aku tidak meninggalkan Adawiyah. Aku tak nak ianya berlaku. Terlalu kejam aku pentingkan diri sendiri.

 

" Kenapa diam Ben ? Sekarang puas ? Puas tengok Ada derita begini ? Mesti Ben sayang sangat kat Sabrina kan ? ". Adawiyah terus menekan aku.

 

" Ya , mmg Ben sayangkan Sabrina sekarang. Kenapa ? Tak boleh ? Dia dari golongan biasa macam Ben ! Bukan anak orang kaya atau berpangkat macam cik Adawiyah kita ni .. ". Saja aku sindiri dia agar cepat pergi dari situ setelah aku nampak Sabrina sedang menghala ke arah kami.

 

" Huh ! " . Adawiyah terus bangun dan berlalu dan pada masa yang sama Sabrina baru sampai. Terpinga-pinga dia .

 

" Kenapa abang ? Kenapa dengan Adawiyah tu ??  Abang kenal rapat ke dengan dia ? Lain je muka abang ? ". Sabrina mengerutkan dahinya.

 

" Hurm.. Duduklah dulu. Nanti abang cerita. ". Pinta aku.

 

-SAMBUNG-

6 komen :

ShashaCatering berkata... [Reply to comment]

Ini cerita benar ke Ben?

mas saari berkata... [Reply to comment]

padan muka Ada...heheheee

* FAR * berkata... [Reply to comment]

dah mcm cerpen lak

Amni berkata... [Reply to comment]

saya nak layan dari episod satu... hee... baru nak start baca..

miszneslo aishah berkata... [Reply to comment]

haisshhhh , bertambah suspenlah . adoii , tak sabar nak bace lagi .

Isyaqila berkata... [Reply to comment]

adeh .. ade ugut mengugut pulak .. mcm drama melayu jerk .. hihi

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI