Antara KFC , Rokok dengan entri berkualiti .. - BEN ASHAARI

Antara KFC , Rokok dengan entri berkualiti ..

 

Kentucky Fried Chicken .. sapa tak kenal ? Satu dunia ada weh... Ayam dia , kalau makan panas panas .. mmg meletop perut.. sedappp .. takkan cukup satu .. kalau aku , tiga ketul tu dah ok dah .. Dulu , 4 ketul.. tua tua ni , 3 dah la.. hehehe ..

Ada yang kata KFC ni tak bagus.. yelah , makanan segera .. macam macam ramuan ada dlm tu ... Tapi takkan la 100% tak bagus langsung kan ? Pastinya ada sedikit khasiat yang mana tubuh kita boleh manfaatkan walaupun keburukkan lebih banyak .. Persoalannya ... mengapa masih ramai makan walaupun tau akibatnya ?

Rokok .. antara sumber pendptan negara .. Walaupun kerajaan sendiri bagitau jangan merokok .. jaga kesihatan , namun masih ramai merokok termasuk juga doktor-doktor dan juga pakar kesihatan .. Camana tu ? Tapi bab rokok ni , aku mmg tau tak de langsung kebaikkannya ...

Entri berkualiti .. bagaimana menilai satu entri berkualiti ? Siapakah yang layak menilainya ? Kalaulah seorang blogger yang baru buat blognya dalam bulan ini , dan entri entrinya amat berkualiti  tetapi tidak ada sesiapa yang mengenalinya , bagimana dia nak bagitau satu dunia yang blognya mengandungi entri berkualiti ? Perlukan dia menyertai forum ? Bagaimana pula jika dia bukan seorang yang mengadap komputer 24 jam ? Hanya mampu post entri kemudian sambung kerjanya .. Minggu depan atau bulan depan , baru update ? Hurm.. apakah dia perlu menggunakan kaedah SEO dalam setiap entrinya yang mana dia perlu masukkan isu terkini  dalam entrinya ?

ASTRO .. Apakah semua rancangannya berkualiti ? Belum tentukan ? Tapi dia bijak.. mengabungkan semua itu dalam satu jenama iaitu ASTRO .. ada banyak rangkaian .. pilih je mana nak ...

Kalau benar nak jadikan blog yang mempunyai entri berkualiti , maka buatlah ianya benar benar berkualiti .. Bermula dari template hinggalah ke penulisannya .. Berkualiti pastinya memberi pendidikan kepada pembacanya .. Ikhlas , dan bijak mengatur kata kata .. Disertai dengan segala fakta yang terang lagi jelas ..

Bagi aku ... aku ini seorang blogger yang tersangatlah kerdilnya .. Antara berkualiti atau tidak setiap entri aku ,tapi yang pastinya aku inginkan pembaca aku tersenyum atau berkerut dahi selepas membaca setiap tulisan aku ..  Itu dah memadai kerana mereka memproses kata kata aku ..

Upin dan Ipin cumalah kartun tapi jika dihayati , ada maksudnya .. Jangan ingat kualiti hanya boleh dijumpai dlm rancangan dokumentari saja ..

17 ulasan:

  1. cite upin & ipin sgt best
    mereka comel

    BalasPadam
  2. tak tahan bau kfc yang menusuk kalbu, mesti nak makan bila dah terbau kfc....
    rokok lak, mas tak suka baunya yg busukkk....hubby mas tak merokok tau...alhamdudillah....

    BalasPadam
  3. saya pilih KFC tuan! sebab saya pencinta makanan...hehe

    BalasPadam
  4. betul

    upin ipin mmg idola. kecik besar semua enjoy tengok

    tapi budak kecik x pernah bosan tgk kan.

    BalasPadam
  5. good entri manusia kerdil tapi tak kerdil punn... ;-) .

    nak umpa upin ipin kat SACC MALL shahalam, 24- 28/ 12 nie..

    BalasPadam
  6. setuju....
    tapi xtau lah entry berkualiti or x..heheh ikut hati ...huhu

    BalasPadam
  7. Astro....ujan sket dah tak bole tgk tibi..huhuhu

    BalasPadam
  8. entry yang terbaik & berguna, terima kasih kernana berkongsi :D

    BalasPadam
  9. ben,
    masing-masing punya "kualiti" tersendiri...
    tapi paling mengesankan penggunaan bahasa dan ejaan yang betul..
    jgn gunakan bahasa sms.. aduihhh..

    jom klik

    BalasPadam
  10. entry yang berguna untuk pengetahuan, harap lepas ni bole kongsi lebih banyak lagi info yang berguna..terima kasih :D

    BalasPadam
  11. ok..saya dah berkertu dahi ni..huuhu

    BalasPadam
  12. ok..saya dah berkertu dahi ni..huuhu

    BalasPadam
  13. saya cuma harap entry blog saya berguna utk diri saya dan org lain..tp tahle ek..nak kena blaja guna SEO kut nih..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.